امام‌جمعه یزد با تأکید بر لزوم توجه به ویژگی کارآمدی و داشتن روحیه خدمتگزاری در انتخاب شهردار افزود: اعضای شوراها از نگاه سیاسی در انتخاب شهردار پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۸۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز وحدت شکن جمعه با توجه به درپیش بودن شهادت امام جواد (ع) به بیان مناقب و ویژگی های آن امام همام پرداخت و گفت: ایشان اولین امامی بودند که در سنین کودکی به امامت رسیدند و این موضوع سبب شد تا دشمنان و بدخواهان شیعه بتوانند شبهات فراوانی را برای مسلمین ایجاد و حتی اختلافاتی را در بین شیعیان آن دوره به وجود آورد.

آیت الله محمد رضا ناصری یزدی افزود: هوش و درایت بی‌نظیر امام و موفقیت ایشان در مناظرات متعدد، حتی مأمون خلیفه ستمگر عباسی را نیز به تمجید و تعریف از ایشان مجبور کرد و دوست و دشمن به این نکته معترف شدند که جایگاه علمی و فقاهت ایشان حتی در زمان کودکی، در عصر خود بی‌نظیر است و همچنان مناظرات بی‌بدیل ایشان از افتخارات شیعیان به حساب می آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و بیان داشت: اعتقاد و ایمان راسخ رزمندگان ما در دوران اسارت باعث شد تا سخت‌ترین شکنجه‌های رژیم بعث عراق را تحمل کنند.

ناصری مسجد را پایگاه اصلی اجتماعی و فعالیت‌های مختلف مسلمین در صدر اسلام عنوان کرد و با یادآوری گرامیداشت روز جهانی مسجد در تبیین جایگاه آن در جامعه اسلامی اظهار داشت: امروزه مساجد صرفاً به محلی برای نمازخواندن تبدیل‌شده که این موضوع شایسته جامعه ما نیست.

وی با تأکید بر لزوم احیا مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی اجتماعی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: ائمه جماعت، خدّام و هیئت امناء مساجد باید به نحوی برنامه‌ریزی و برخورد کنند تا جوانان به سمت مسجد جذب شده و مساجد به کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تبدیل شوند.

امام جمعه یزد با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولین در نماز جمعه و مساجد اظهار داشت: عده‌ای از مسئولین گمان می‌کنند نماز جمعه و مساجد صرفاً برای مردم عادی است؛ اما مسئولین باید از چنین اجتماعاتی به‌عنوان فرصتی برای حضور در بین مردم و آگاهی از شرایط و وضعیت آن‌ها استفاده کنند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به انتصاب‌های جدید مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تبیین جایگاه این نهاد پرداخت و اظهار داشت: حل اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس و تدوین و بررسی سیاست‌های کلی نظام از اصلی‌ترین وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است که با درایت امام راحل عظیم‌الشأن ایجاد و تاکنون بسیاری از گره‌های موجود در کشور را بازکرده و باعث پیشبرد اهداف نظام شده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار شوراهای جدید در چند روز آینده اشاره مرد و خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان ابراز داشت: اعضای شوراها در انتخاب شهردار باید بر موضوع کارآمدی، تخصص و داشتن روحیه جهادی توجه ویژه داشته باشند و از نگاه سیاسی در انتخاب شهردار پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اعضای منتخب شورای مای اسلامی شهر باید بااحساس مسئولیت در مقابل شهر و شهروندان همه تلاش خود را برای رضایت خداوند، خدمت به مردم و جامعه و حل مشکلات شهری به‌کارگیرند.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت جوانان یزدی در کنکور سراسری و کسب رتبه مای برتر و تک‌رقمی توسط دانش‌آموزان استان بر لزوم حمایت مسئولین از نخبگان علمی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: مسئولین باید شرایطی فراهم کنند تا نخبگان بتوانند با آرامش به کسب علم بپردازند و از علم و توانایی و تخصص آن‌ها در حل مشکلات و پیشرفت کشور استفاده کنند.

موضوع مظلومیت مردم یمن و ظلم و جنایت آل سعود و متحدانش علیه آن‌ها و سکوت تأمل‌برانگیز جوامع بین‌المللی در مقابل این جنایات بشری پایان‌بخش سخنان خطیب نماز جمعه یزد بود.

ارسال نظرات