امام جمعه موقت اردکان با اشاره به نقش کشورمان در منطقه گفت: استکبار تلاش می کند تا ایران هراسی را در جهان گسترش دهد.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۸۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به روز دحوالارض به بیان اعمال این روز پرداخت.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی جوادالائمه (علیه السلام) به بیان گوشه هایی از زندگانی آن حضرت پرداخت و بر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری شهادت این امام همام تأکید کرد.

امام جمعه موقت اردکان در ادامه به تحولات یمن اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ یمن حدود دو سال است که ادامه دارد و در این مدت معلوم شد که واقعاً یمن مظلوم است. در این جنگ سه میلیون نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان ملل میانگین سوءتغذیه در یمن 200 درصد است به عبارتی 18 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت یمن به کمک های انسانی نیاز دارند این در حالی است که کل جمعیت یمن حدود 20 میلیون نفر است.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: عربستان سعودی که از خبیث ترین نظام حکومتی در سطح جهان است بخاطر تکبری که در خاندان آل سعود نهفته است شیعیان یمن را بمباران می کند.

وی افزود: آل سعود در این تهاجم علاوه بر بمباران مناطق مختلف یمن، منابع حیاتی این کشور را با سلاح های بیولوژیکی و سمی هدف قرار می دهد. آنها آب آشامیدنی مردم یمن را سمی می کنند تا مردم دچار مریضی هایی مانند وبا شوند و با شیوع این بیماری باعث مرگ و میر آنها می شوند.

امام جمعه موقت اردکان گفت: در این مدت تعداد 712 مسجد، 763 مدرسه، 223 مکان توریستی و 113 دانشگاه بمباران شده است. رژیم آل سعود همچنین 500 تریلی مواد غذایی را بمباران کرده اند، 15 فرودگاه، 14 بندر، 307 مخزن آب، 270 بیمارستان، 400 هزار خانه نابوده شد و 2500 کودک شهید شده اند که این آمار بسیار تکان دهنده است.

وی تصریح کرد: امروز که استکبار جهانی ما را به بهانه حقوق بشر تحریم می کند عربستان سعودی را بخاطر دوستی با مستکبران عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل قرار می دهند.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: مقام معظم رهبری از مظلومیت یمن به عنوان مظلومیت بزرگ یاد می کنند.

وی با اشاره به آمار جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: آمریکا درصد این است که چهره ایران را در جهان به عنوان یک تهدید معرفی کند و چهره ایران را در نظر غربی ها چهره ای مخدوش و منفور جلوه بدهد لذا تبلیغات گسترده ای را شروع کرده است و با فشار بر متحدین ایران در منطقه تلاش می کند تا آنها را از ایران جدا کند و فشار و تحریم ها را بیشتر کند تا بتوانند قدرت ایران را مهار کنند و ایران هراسی را گسترش می دهد.

وی گفت : آنها از همه فرصت های داخلی و خارجی استفاده می کنند به خصوص مخالفین داخلی که باید توجه داشته باشند در دامن این حرکت آمریکا نیفتند.

حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت: آنچه که امروز مورد نظر است و مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید دارند نیاز به تفاهم ملی و تعامل همه گروه ها می باشد.

تشکر و قدردانی از برگزاری اردوی جهادی توسط جوانان گروه شهید فتوحی در روستاهای بخش خرانق و گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بهجتی امام جمعه فقید شهرستان اردکان از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات