خبرهای داغ:
ائمه جمعه شهرستان‌های استان اصفهان تاکید کردند: بعد از آنکه اقدام برخی از نمایندگان در گرفتن عکس سلفی با نماینده اتحادیه اروپا عزت ملی را خدشه دار کرد، با شهادت شهید مدافع حرم "محسن حججی"، بار دیگر صلابت ملت ایران احیا شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۹۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان‌های استان اصفهان، حجت‌الاسلام نعمت‌الله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا در مسجد صدیقه طاهره(س)، با اشاره به شهادت محسن حججی، اظهارداشت: بعد از آنکه اقدام برخی از نمایندگان در گرفتن عکس سلفی با نماینده اتحادیه اروپا عزت ملی را خدشه دار کرد، با شهادت این شهید مدافع حرم، بار دیگر صلابت ملت ایران احیا شد.

وی با بیان اینکه شهید حججی آگاهانه به استقبال شهادت رفت، افزود: وی پیش از آنکه به عنوان مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سوریه برود، به حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا(ص) رفته و نامه‌ای به آن حضرت می‌نویسد و در آن نامه به حضرت امام رضا(ع) عرض می‌کند، آقا جان دوست دارم همانند علی اکبر(ع) در جوانی شهد شیرین شهادت را بنوشم و جان ناقابلم را فدای شما اهل‌بیت(ع) کنم.

امام جمعه موقت شهرضا گفت: شهادت غریبانه و مظلومانه حسین‌وار محسن حججی، بار دیگر فضای کشور را کربلایی و عاشورایی کرد، پیکر بی سر او یک حماسه تاریخی که حاکی از ایثار، شهادت، جوانمردی شجاعت بود برای ملت بزرگ ایران رقم زد.

وی با تأکید بر اینکه خون پاک و به‌ناحق ریخته مدافعان حرم ریشه داعش و ارباب غاصبش را می‌خشکاند، بیان کرد: مسئولان باید به فکر حل مشکلات مستضعفان جامعه باشند چون تنها این افراد هستند که در مواقع حساس به یاری اسلام و انقلاب می‌آیند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به معرفی اعضای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور و اقدام نمایندگان مجلس برای دادن رأی اعتماد به آنها، افزود: کابینه دولت دوازدهم باید متشکل از افراد خبره و متخصص و نسبت به مبانی انقلاب اسلامی و امور دینی، متعهد باشد. دولت دوازدهم در ایام انتخابات وعده‌هایی به مردم داد و باید تلاش همه اعضای کابینه این دولت برای عمل به وعده‌ها باشد.

امام‌جمعه موقت داران: نمایندگان مجلس از حقوق 80 میلیون ایرانی دفاع کنند

حجت‌الاسلام صادق بهرامی، امام‌جمعه موقت داران در خطبه‌های این هفته با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم "محسن حججی" اظهار داشت: شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی است و فرهنگ شهادت‌طلبی سبب تزکیه مؤمن، تقویت روح ایمان، تعبد و غیرت دینی، تقویت روحیه ایثار و گذشت، صبر و ولایت‌پذیری می‌شود و انگیزه شهادت‌طلبی سبب اطاعت از خداوند متعال و اهل‌بیت(ع)، کمک به مستضعفین، شوق به لقاء‌الله، رسیدن به تکامل و جاودانگی، سازش‌ناپذیری در مقابل دشمن می‌شود.

وی با اشاره به 28 مرداد روز کودتای ننگین آمریکا در سال 1332 گفت: همه مسئولان و مردم به این نکته باید توجه داشته باشند که آمریکا دشمن قسم‌ خورده این کشور و نظام است و فرقی هم نمی‌کند که حکومت دست چه کسانی باشد، هرکسی که منافع آمریکا را به خطر بیاندازد، در مقابلش از خوی استکباری خود استفاده می‌کنند، بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که به چنین دشمنی نمی‌شود اعتماد کرد.

امام‌جمعه موقت داران تصریح کرد: مقام معظم رهبری در  چند سال اخیر که بعضی از مسئولان فشار می‌آورند که راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره با آمریکا و اعتماد به آن‌ها است، بارها فرمودند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و دلسوزان نظام نیز همین را گفتند ولی عده‌ای نخواستن باور کنند و در برجام به گفته خودشان آمریکا ذات خود را نشان داد و تحریم‌های ظالمانه جدیدی را اعمال کرد.

وی ادامه داد: این کشور متعلق به 80 میلیون ایرانی است و هرکسی که بعد از انتخابات به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور همه مردم با همه سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی است و اگر می‌خواهد کاری برای مردم انجام دهد باید برای 80 میلیون ایرانی برنامه‌ریزی کند و کابینه خود را برای خدمت به تمام مردم ایران انتخاب کند.

بهرامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نمایندگان مردم باشند به دولت و باید از حقوق ملت در مجلس دفاع کنند نه از حقوق عده‌ و حزب خاص، این مردم برای این انقلاب از مال و جان و فرزندان خود گذشته‌اند و نباید کاری کنیم که حق مردم پایمال شود.

امام جمعه دهاقان: کارهای فرهنگی با مشارکت مردم در مسجدها انجام شود

حجت‌الاسلام‌ سید داود موسوی امام‌جمعه دهاقان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان از مردم خواست با مشارکت در کارهای فرهنگی و برگزاری آیین‌ها، جشن‌ها، برنامه‌های مذهبی و... در مسجدها، حرمت این مکان مقدس را نگه‌ دارند.

خطیب نماز جمعه دهاقان با اشاره به روز پزشک تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) فرمودند:کسی که طبابت را پیشه ساخت باید با تقوا باشد و برای مردم خیرخواهی کند و بر تشخیص درد و درمان آگاهی داشته باشد، چراکه با تشخیص نادرست درد هم مال بیمار از دست می‌رود و هم جان او گرفته می‌شود.

وی با توجه به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای دولت دوازدهم،تصریح کرد: این‌ یک وظیفه سنگین برای نمایندگان است و باید دور از جانب‌داری باشد؛ دولت باید واقعاً با تمام قدرت به مردم خدمت کند.

موسوی افزود: دولت دوازدهم باید آن‌گونه که حضرت امام علی(ع) برای محرومین دل می‌سوزاند عمل کند و برای محرومین همانند پدری باشد که اگر فرزندانش گرسنه باشند به فکر سیر کردن آن‌ها باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها