بوشهرـ نماینده کمیته مفقودین ستاد نیروهای مسلح در استان بوشهر گفت: مراسم استقبال از 11 شهید گمنام و 2 شهید با نام با حضور مسئولین ارشد استانی، خانواده معظم شهداء یادگاران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان و جانبازان مدافع حرم در فرودگاههای بوشهر و عسلویه انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۰۳۸۹۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ احمد موحد نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهداء صفا  صمیمیت به مردم هدیه می دهند، گفت: با ورود شهدای هشت سال دفاع مقدس و در ادامه آن شهدای مدافع حرم بوی عطری در شهرها می پیچد و صفا و صمیمیتی بین مردم ایجاد می کند که در هیچ کجای دنیا و در هیچ مراسمی نمی توانیم آن را احساس کینم.

نماینده کمیته مفقودین ستاد نیروهای مسلح در استان بوشهر اظهار کرد: مراسم استقبال از 11 شهید گمنام و 2 شهید با نام  با حضور مسئولین ارشد استانی، خانواده معظم شهداء یادگاران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان و جانبازان مدافع حرم در فرودگاههای بوشهر و عسلویه انجام می شود.

موحد افزود: بعد از اجرای مراسم استقبال با برنامه ریزی که صورت گرفته است مراسم وداع و تشییع شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله در بوشهر، مسجد جامع اخند شهرستان عسلویه و تیپ حضرت امیر در روستای بنه گز شهرستان تنگستان برگزار و شرکت برای همه عموم مردم در این مراسمات ازاد است.

وی با اشاره به محل خاکسپاری این گلگون کفنان، عنوان کرد: تعداد 5 شهید در بوستان شغاب شهر بوشهر، دو شهید در منطقه دوم دریایی سپاه، سه شهید در روستای اخند عسلویه و یک شهید در ناوتیپ حضرت امیر بنه گز به صورت همزمان خاکسپاری خواهند شد.

نماینده کمیته مفقودین ستاد نیروهای مسلح در استان بوشهر تصریح کرد: با ورود 11 شهید گمنام دو شهید تازه تفحص شده استان بوشهر که هویت شان به تازگی مشخص شده مورد استقبال قرار خواهد گرفت که یکی از این شهدا پاسدار و دیگر بسیجی است.

وی ادامه داد: یکی از این دو شهید شناسایی شده که بعد از 31 سال پیکر پاک و مطهرش به میهن بازگشت بنام شهید مهدی اندرواژ از شهدای مفقود الاثر شهر بردستان که روز گذشته خبر شهادتش را به خانواده آن شهید داده شد و مراسم خاکسپاری روز 31 مردادماه هم‌زمان با سال‌روز شهادت امام محمدتقی(ع) در گلزار شهدای بردستان برگزار خواهد شد.

فرازی از زندگی نامه شهید مهدی اندرواژ

شهید مهدی اندرواژ فرزند غلام‌حسین در خانواده‌ای متعهّد و متدیّن در شهرستان دیر دیده به جهان گشود. وی در کنار تحصیل علوم متداول، با عشق  خدمت به اسلام به فراگیری علوم حوزوی همت گماشت.

در طول دوران دفاع مقدس و روزهای خدایی عشق و حماسه و شهادت و ایثار بارها به جبهه رفت و در کنار تبلیغ و ارشاد به عنوان رزمنده و مبارزی نستوه و خستگی‌ناپذیر به انجام وظیفه پرداخت. 

سرانجام در تاریخ 65/10/4 در منطقه‌ی عملیاتی "ام‌الرصاص" هنگام عملیات کربلای 4 سرمست از شمیم شهادت و نسیم وصل جانان شربت شهادت نوشید و به خیل عاشقان الله پیوست./انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها