خبرهای داغ:
حسینی سمنان در مراسم تودیع و معارفه ریاست اداره امور عشایر شهرستان سرخه گفت: 260 تن شیر و لبنیات و 270تن گوشت حاصل زحمات عشایر شهرستان سرخه در طول سال است.
کد خبر: ۸۹۰۳۹۲۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حمید رضا حسینی مدیرکل امور عشایر استان سمنان در مراسم تودیع و معارفه ریاست اداره امور عشایر شهرستان سرخه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولین برگزار گردید، گفت: ۱۶۳ خانوار عشایری روستایی در شهرستان سرخه ساکن هستند. که ۷۱۳نفر در قالب ۱۶۳ خانوار عشایری درمناطق کوهستانی و ییلاقی شهرستان سرخه  ودر شمال این شهرستان ساکن‌ هستند. این خانوارها در حال حاضر با ۴۶۰۰راس دام مشغول فعالیت در زمینه تولید لبنیات،گوشت،صنایع دستی و پوشاک می باشند.

حسینی گفت:عشایر سرخه ای یکی از عشایر قدیمی و فعال استان می باشند به طوری که در طول سال بیش از ۲۶۰ تن شیر و لبنیات و ۲۷۰ تن گوشت قرمز تولید خواهند نمود که  نقش بسیار فعال و پویای عشایر در عمل به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی بسیار پررنگ تر از سایر نهادها و بخش هاست و در حال حاضر هریک‌ از عشایر مایحتاج ۱۶ نفر از‌جامعه در قالب (شیر،لبنیات،گوشت قرمز،صنایع دستی و پوشاک) را تامین می نماید.

علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه نیز در مراسم‌تودیع و معارفه ریاست اداره امور عشایر شهرستان سرخه ضمن تقدیر از تلاشهای مصطفی ناظریه مدیریت سابق این اداره در شهرستان ، اظهار داشت: اقدامات مطلوبی در زمینه ساماندهی و تقویت عشایر در شهرستان سرخه صورت پذیرفته که پس از این ‌نیز در راستای توجه به تولیدات داخلی و همچنین رونق اقتصاد ملی در جهت توانمند سازی جوامع محلی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار سرخه با بیان اینکه عشایر سرخه بعضا در مسیر تردد سالانه خود جهت تامین مراتع خود به مناطق ییلاقی استان و شهرستان های همجوار مهاجرت خواهند کرد گفت:سرخه نیز به دلیل دارا بودن مناطق ییلاقی مناسب در شمال شهرستان در طول سال میزبان عشایر استان و شهرستان های همجوار است که در همین راستا تیغ کشی و بهسازی راههای عشایری جهت تسهیل در تردد عشایر هر ساله در محدوده شهرستان صورت می پذیرد

وی افزود:عشایر در بحث صنایع دستی یکی از تولید کنندگان فعال و اصلی بوده که بعضا به دلیل عدم توان فروش و بازاریابی مناسب،محصولات خود را با کیفیت بالا به کمترین قیمت ممکن به فروش می رسانند که در همین راستا ایجاد رویه و ارتباطی مطلوب بین اداره امور عشایر و میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری می تواند در فروش مطلوب محصولات صنایع دستی عشایر و کمک به اقتصاد و تقویت مالی این قشر از جامعه تاثیر به سزایی داشته باشد.

فرماندار سرخه تشریح کرد: تقویت مالی عشایر شهرستان همواره مورد تاکید بوده زیرا که در صورت توجه به این قشر از جامعه و تامین و رفع مشکلات مالی موجود آنها،در آینده باعث خواهد شد تا با توان بیشتر در جهت تولید محصولات لبنی و پوشاک و همچنین رونق اقتصاد شهرستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند،لذا در همین زمینه در سال گذشته بالغ بر 1 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت 5 ساله به عشایر سرخه پرداخت شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها