بخشدار کوهنانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج :
بخشدار کوهنانی گفت : انارستان تنگ سیاب در شهرستان کوهدشت به‌عنوان قطب تولید انار محسوب می‌شود ،اما مشکلات مانعی بر سر راه تولیدات آن است.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۱۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛انارستان تنگ سیاب در شهرستان کوهدشت بیش از ۱۴۰۰ هکتار وسعت دارد و به‌عنوان قطب تولید انار محسوب می‌شود ،اما مشکلات مانعی بر سر راه تولیدات آن است.

فیروز یارمحمدی بخشدار کوهنانی در این باره به خبرنگار بسیج گفت : کرم گلوگاه به این انارستان خیلی آسیب می‌زند و راه مقابله با آن دشوار است. مشکل عمده این انارستان کمبود آب است. بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار وسعت دارد و برای آبیاری خیلی مشکلات است و آب موجود برای نصف باغات هم کم است.

وی افزود : در برخی مواقع آب را نوبت‌دهی می‌کنیم اما باز با مشکل مواجه می‌شویم.بخشدار کوهنانی یادآور شد: بخش بزرگی از انارستان سال گذشته بر اثر سیلاب خسارت دید و متأسفانه از طریق مدیریت بحران خسارتی پرداخت نشد و بیمه کشاورزی نیز همکاری نکرد.

بخشدار کوهنانی خاطرنشان کرد: روزهای اخیر هفت هکتار از باغات این انارستان در آتش سوخت که علت آن همان سیلاب و به‌دنبال آن خشکسالی بود. سالیانه هر هکتار میانگین ۲۰ تن تولید دارد و اشتغال فصلی خوبی ایجاد می کند و نیازمند توجه ویژه مسولین هستیم.

انتهای خبر/
ارسال نظرات