الماسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و سهرسازی:

دولت یازدهم برای حل مشکل مسکن نگاه مشخصی نداشت/ در بازسازی بافت‌های فرسوده خوب عمل نکرده‌اید

نماینده مردم عسلویه در مجلس گفت: آنچه سبب نگرانی مردم شده این است که احساس می‌شود دولت یازدهم برای حل مشکل مسکن نگاه مدون و مشخص نداشت و صداهای مختلفی از دولت به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۶۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سکینه الماسی در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 96) و در مخالفت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی،‌ گفت: به نظر می‌رسد که ضرورت دارد اولا نسبت به ساخت جاده‌ها متناسب با نیازسنجی‌ها و ثانیا اصلاح نقاط حادثه‌خیز، اقدام شود. گرچه در سال‌های گذشته شاهد تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما آیا در کاهش سهم جاده در بروز حوادث نیز توفیقی داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه صنعت ساختمان نیز در سال‌های آخر دولت دهم به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست اقتصادی با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شدیم. متاسفانه جثه سهمگین رکود بر این بخش بسیار مهم اقتصادی  همچنان سایه افکنده و سیاست‌گذاری‌های دولت یازدهم گره فروبسته را نگشوده است.

نماینده مردم عسلویه گفت:‌ اگرچه رونق و رکود این صنعت تابع متغیرهای دیگر نیز هست اما پرسش اساسی این است که در این شرایط دوران گذار آیا باید به جامعه نظام مهندسی کشور آن هم با جمعیت 490 هزار نفری متخصص و اهل فن این حوزه تکیه کرد یا بالعکس به تصمیماتی مثل تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت با وجود 2 سال مخالفت‌های پی در پی سازمان نظام مهندسی که نه تنها به بدنه کارشناسی لطمه جدی وارد نکرد بلکه به طور قطع با اصل 44 قانون اساسی، قانون شهرداری‌ها و قوانین سازمان مهندسی و کنترل ساختمان در تضاد است.

الماسی خاطرنشان کرد: شاید در جواب بگویید که ما توافق کرده‌ایم اما به توافق خود هم پایبند نبوده‌اید. دغدغه جدی مردم به ویژه در حوزه رفع مشکل مسکن جوانان به گونه‌ای است که حق برخورداری از مسکن که در قانون اساسی ما آمده، به خوبی ادا نشده است، این به معنای الزام حضور مستقیم دولت در ساخت و تحویل مسکن نیست و به نظر می‌رسد نقش دولت می‌تواند سیاست‌گذاری و نظارت باشد.

نماینده مردم عسلویه در مجلس اظهار داشت: آنچه مورد دل نگرانی مردم شده، آن است که احساس می‌شود دولت یازدهم برای رفع مشکل مسکن فاقد یک نگاه مدون و مشخص بوده و بعضا صداهای مختلفی از دولت به گوش می‌رسد.

الماسی اضافه کرد: از سخنان چند روز گذشته رئیس‌جمهور اینگونه استنباط شد که در دولت اختلاف نظرهای جدی در این مورد وجود دارد. به طور مشخص بفرمایید سیاست شما در دولت دوازدهم چگونه است؟ جوانان ما منتظرند تا تاثیر همین سیاست‌ها و اجرای آنها را به صورت کاملا ملموس حفظ کنند.

وی افزود: آیا برای خسارت‌های ناشی از زلزله راهی جز مقاوم‌سازی و اصولی‌سازی وجود دارد، معتقدیم که در بازسازی بافت‌های فرسوده به هیچ عنوان خوب عمل نکرده‌اید و بسیاری از شهرهای ما در صورت بروز زلزله به صورت جدی آسیب خواهند دید. نیازمند هماهنگی‌ها و همراهی‌های فرابخشی است اما اگر به چنین چیزی دست نیافته‌ایم دلیل آن چیست؟ دلیل آن خلا قانونی است یا عدم عمل به قانون.

به گزارش فارس،نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای وزیر برنامه شما در توسعه زیرساخت‌های بزرگ جاده‌ای، ریلی و بندری چیست. کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران با احداث ده‌ها بندر بزرگ و توسعه یافته، شبکه‌های وسیع و پیشرفته ریلی با جدیت مدعی افزایش سهم حمل و نقل خود در دنیا و منطقه هستند.

الماسی در پایان گفت: جناب آقای آخوندی اگر به باور مجموعه دوستان شما دو بار استیضاح‌تان دلایل سیاسی هم داشته باشد اما یقینا بخش مهمی از این دلایل ضعف‌های بزرگ مدیریتی است که تاکنون مرتفع نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار