معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر مهم ترین دغدغه ما در بحث اعزام کاروان های راهیان نور، کمبود اعتبارات و هزینه های گزاف آن است که به تنهایی از عهده یک مجموعه بر نمی آید و باید دیگر مجموعه ها کمک کنند
کد خبر: ۸۹۰۴۰۷۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار «عوضعلی فقیری» افزود: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند که از این تعداد 4 هزار نفر دانش آموز، 3 هزار نفر دانشجو، هزار نفر از نخبگان علمی و اساتید و مدرسان حوزه علمیه و 2 هزار نفر از اقشار دیگر بودند.
فقیری با اشاره به اینکه راه اندازی کاروان های راهیان نور و اعزام اقشار مختلف جامعه به مناطق جنگی یکی از برنامه های مفید و اثرگذار است گفت: در صورت فراهم شدن امکانات بیشتر و به ویژه اعتبارات لازم آمادگی داریم تا همه افرادی که علاقه مند به حضور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور هستند در قالب کاروان های راهیان نور اعزام کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر سهمیه 10 هزار نفری امسال کاروان های راهیان نور استان تعدادی از افراد عادی جامعه نیز با خودروهای شخصی خود و همراه با خانواده به ویژه در ایام عید نوروز امسال عازم مناطق جنگی شدند و در این خصوص همه امکانات از جمله محل اسکان تغذیه و سایر موارد فراهم است.
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در ادامه گفت: یکی از مشکلات عمده ما در اعزام کاروان های راهیان نور این است که برای تأمین برخی اقلام مورد نیاز و به ویژه هزینه های اعزام نیازمند کمک همه دستگاه ها هستیم زیرا عده ای به دلیل مشکلات مالی و با وجود علاقه از حضور در جمع راهیان نور باز می مانند که نیاز به حمایت از سوی همه دستگاه ها و افراد خیر در این زمینه است.
فقیری افزود: باید دستگاه های اجرایی در حد توانایی خود در راستای فراهم ساختن امکانات مورد نیاز راهیان نور ما را همیاری کنند.
وی با ابراز تأسف گفت: هنوز روحیه تعاون و همکاری در موضوعاتی این گونه در بین مردم و مسئولان استان به خوبی نهادینه نشده است که باید به این امر توجه بیشتری شود.

ارسال نظرات