تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین است، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۸۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خیرگزاری بسیج از اردبیل عدم ارائه خدمات سونوگرافی و آزمایشگاه مجهز به یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی بهداشت و سلامت مردم اصلاندوز تبدیل شده است و نیازمندان به خدمات سونوگرافی و آزمایشگاه باید به شهرستان‌های همجوار از جمله شهرستان پارس آباد مسافرت می کنند و این وضعیت با ابراز گلایه و انتقاد شهروندان و روستاییان از نبود امکانات پزشکی و درمانی مواجه شده است.

در حالی که متولیان بهداشت و سلامت از ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان پارس آباد خبر می‌دهند که مردم اصلاندوز از ارائه نشدن این خدمات در شهرشان رنج می‌برند.

اکنون بیماران و حتی زنان باردار برای انجام کارهای درمانی خود به شهر پارس آباد مراجعه می‌کنند که طی مسیر بیش از 100 کیلومتر علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد جاده ای و درمان، موجب به خطر افتادن جان آنان نیز می‌شود.

در برخی از موارد مشاهده شده که بیمار برای تشخیص بیماری به سونوگرافی نیاز داشته، اما به علت نبود این وسیله پزشکی، بیمار به اجبار برای انجام سونوگرافی و ادامه درمان به شهرستان‌های مجاور مراجعه کرده است.

اصلاندوز با جمعیتی قریب به 33 هزار نفر در مسیر تلاقی دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل قرار دارد که این موقعیت و بروز تصادفات خونبار در این مسیر وجود سونوگرافی و دیگر امکانات پزشکی مجهز را ضروری ساخته است.

درمان بستر اصلاندوز نیز علی رغم تکمیل ساختمان، در بخش راه اندازی تجهیزات هنوز بلاتکلیف است که در صورت افتتاح این مرکز تا حدودی از آلام مردم و بیماران کاهش خواهد یافت.

اکنون که نبود سونوگرافی و سایر آزمایشگاههای مجهز و کلینیک رادیولوژی در شهر اصلاندوز به معضلی تبدیل شده است؛ بهتر است مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای تجهیز بخش های مهم پزشکی اقدام کرده و با گرفتن اعتبارات از وزارت بهداشت در جهت رفع این مشکل اساسی مرزنشینان اقدام کنند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار جز دغدغه بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، این سخن مقام معظم رهبری، نشان دهنده توجه ویژه ایشان به حوزه سلامت بوده و وظیفه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی این است که برای ارتقای سلامت مردم و توجه به مطالبات بیماران در همه نقاط کشور تلاش جدی تری داشته باشند.

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

منبع: ارس تبار،

ارسال نظرات