خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

مسجد بهترین مکان برای تقویت اعتقادات دینی جوانان است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: مسجد بهترین مکان برای تقویت باورها و اعتقادات دینی است و اگر ما این امر را در جوانان و نسل امروز خود تقویت کنیم قطع یقین دشمن نمی تواند به اهداف شوم خود دست یابد.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۵۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: در آستانه روز جهانی مسجد هستیم، روزی که مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

وی ادامه داد: این روز بهانه ای است تا بیش از پیش به مساجد توجه کنیم که قطع یقین توجه به مساجد تأثیرات بسیاری را در زندگی دنیوی و اخروی ما به دنبال دارد به طوری که در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آمده است: كسی كه مسجد خانه او باشد (مرتب به مسجد تردّد كند) خداوند، آسايش و كاميابی او و عبور از صراط را برايش ضمانت كرده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: مساجد دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی هستند که متأُسفانه ما از این ظرفیت به خوبی بهره نمی بریم در حالی که با استفاده از ظرفیت مساجد می توانیم بسیاری از معضلات و مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد را حل کنیم.

وی عنوان کرد: مسجد بهترین مکان برای تقویت باورها و اعتقادات دینی است و اگر ما این امر را در جوانان و نسل امروز خود تقویت کنیم، قطع یقین دشمن نمی تواند با جنگ فرهنگی که به راه انداخته و باورهای دینی ما را هدف گرفته است، به اهداف شوم خود دست یابد.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: بنیان های اعتقادی جوانان را باید در مساجد محکم کنیم و از همین رو هم باید جوانان را نسبت به توطئه های دشمن هوشیار کرده و نسبت به رفع شبهات در اذهان آنها اقدام کنیم و مسجد بهترین مکانی است که می توان از آن برای این منظور بهره برد.

وی اعلام کرد: البته برای تحقق این امر ابتدا باید جوانان را جذب مساجد کنیم که اجرای برنامه های مختلف متناسب با نیاز و سلایق جوانان و همچنین روی خوش و رفتاری محبت آمیز از جمله عوامل مهم در جذب جوانان به مساجد است که کانون های فرهنگی هنری می توانند در انجام این مهم نقش بسزایی را داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین توضیح داد: باید به سلایق مختلف در مساجد توجه کرد زیرا مسجد متعلق به فرد و یا گروه خاصی نیست و همه باید از مساجد بهره ببرند، متأسفانه گاهی برخی افراد با رفتار نادرست و یا احساس مالکیتی که نسبت به مساجد دارند مانع حضور مردم در مساجد می شوند در حالی که مسجد محیطی امن برای همه افراد است و نباید با کشیدن دیوار خودخواهی بین مردم و مسجد فاصله ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: ما با استفاده از مساجد می توانیم در بسیاری از حوزه های فرهنگی و اجتماعی جامعه اثرگذار باشیم و در واقع با بهره گیری صحیح از مساجد می توان هزینه های فرهنگی را کاهش داد بنابراین با هم افزایی بین مجموعه های مختلفی که در اداره امور مسجد دخیل هستند می توان از این ظرفیت بیشترین بهره را برد. 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: وظیفه ما به عنوان یک مسلمان توجه به مساجد است زیرا این کار رحمت خداوند را به دنبال دارد و پیامبر گرامی اسلام هم فرمودند: مسجد در ميان مردمی كه در آن نماز نمی خوانند غريب است و خداوند در روز قيامت نظر رحمت خود را از آنها دريغ خواهد کرد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار