رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زنجان:
حسینیه اعظم زنجان پتانسیل خوبی برای اجرای فعالیتهای قرآنی دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۵۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوردر مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قران کریم در استان زنجان، گفت: نباید از توسعه فعالیت های مراکز قرآنی و دارالقرآن کریم غفلت کرد.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم اقدام بسیار مبارکی است و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) دچار یک انحراف در جوامع اسلامی بودیم.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم رمز رستگاری مسلمانان را تمسک به قرآن و اهل بیت عنوان کرده و باید فعالیت های قرآنی تقویت شود.

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: نباید مراکز قرآنی و دارالقرآن کریم غفلت کنند و باید در حسینیه ها برنامه های قرآنی تقویت شودو برای تحقق این امر مهم زیر ساختهاو زمینه توسعه فعالیتهای قرآنی در حسینیه را فراهم کردیم.

حسینی تاکید کرد: حسینیه اعظم زنجان پتانسیل خوبی برای اجرای فعالیتهای قرآنی دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی افزود: استان زنجان زمینه ها و پتانسیلهای لازم برای توسعه فعالیتهای قرآنی را دارد و این طرح آغاز شده است و رهبری بر تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تاکید دارند و مطالبه رهبری است.

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: جریان و قیام و نهضت عاشورا از قرآن گرفته شده است و شب عاشورا احیای قرآن بود و چند سال است که در شب عاشورا در حسینیه ها احیای قرآن انجام می شود.

حسینی افزود: در طرح محرم امسال کمیته قرآنی را داریم و در سطح کشور ۷۰ درصد موقوفات امام حسین است و یک دهم موقوفات را دارد و باید توسعه یابد.

وی ابراز کرد: بیشترین توسعه موقوفات قرآنی ماه محرم است و باید زمینه را فراهم کرد.

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه موقوفات قرآنی داشته باشیم، افزود: باید این مهم به خوبی مورد توجه قرار گیردو در این میان طرح گروهی موقوفات را داشته باشیم و عواید آن صرف فعالیتهای قرآنی شود.

حسینی گفت: در حال حاضر فعالیتهای قرآنی در استان زنجان خوب است و باید زمینه لازم برای توسعه این فعالیتها مورد توجه قرار گیردولی تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی در شان این استان نیست و باید افزایش یابد.

وی ابراز کرد: تعداد شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم یک دهم برخی از شهرها است و باید تعداد محافل و مراکز قرآنی بیشتر از این در استان زنجان باشد چرا که زنجان شهر شور و شعور حسینی است و توقع زیاد است.

ارسال نظرات