ارزش هر تن کالای صادراتی استان بیش از یک هزار و 955 دلار است و این نشان می‌دهد که در استان زنجان صادرات محصولات خام پایین است.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۵۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در کار گروه صادرات استان زنجان با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان زنجان گفت: بیش از 80 درصد صادرات استان را 15 واحد تولیدی انجام می‌دهند.

ناصر فغفوری افزود: اینکه صادرات غیرنفتی کشور در چهار ماهه نخست سال قبل با احتساب میعانات گازی حدود 42 هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این میزان صادرات با میعانات 14 میلیارد دلار و بدون احتساب میعانات گازی 12 میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: امسال میزان واردات 13.5 میلیارد دلار و بدون احتساب 11 میلیارد دلار در سطح کشور بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: میزان واردات در چهار ماهه نخست امسال نیز 15.8 میلیارد دلار بوده است که با این احتساب امسال طراز تجاری منهای 2.54 بوده است.

فغفوری با اشاره به اینکه سال گذشته به علت تحریم و مشکل انتقال پول 76 درصد از صادرات در سطح کشور با احتساب میعانات گازی محقق شد، اضافه کرد: در استان زنجان نیز نه تنها اهداف محقق شد، بلکه 9 درصد بیشتر از برنامه نیز در حدود 330 میلیون دلار محقق و در عمل 350 میلیون دلار محقق شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه به روند رو به رشد واحدهای تولیدی و فعالیت آنها نیز اشاره کرد و گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی استان بیش از یک هزار و 955 دلار است و این نشان می‌دهد که در استان زنجان صادرات محصولات خام پایین است.

ارسال نظرات