امام جمعه موقت گرمی گفت: آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند و خاطرات آن‌ها پلی برای انتقال فرهنگ عزت و استقامت ملت ایران به نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۶۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خیرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین بهاری خطیب موقت گرمی در خطبه های نمازجمعه این شهر با بزرگداشت بازگشت آزادگان در 26 مرداد ماه از آنان به عنوان سند افتخار جامعه نام برد که همچون وجود علما، نخبگان، شهدا، امامزادگان و... آزادگان هم سند افتخار و استقامت هستند و باید الگوی جامعه قرار گیرند.

حجت الاسلام بهاری با گرامیداشت این روز اظهار کرد: آزادگان با تحمل سختی‌های زیاد دوران اسارت، امروز جزء سرمایه‌های ما محسوب می‌شوند و باید این ارزش آزادگی در جامعه ارزش‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه آزادگان با درس‌آموزی از ائمه معصومین، سال‌های سخت اسارت و زندان را تحمل کردند که نتیجه آن عزت و آزادگی است تصریح کرد: آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند و خاطرات آن‌ها پلی برای انتقال فرهنگ عزت و استقامت ملت ایران به نسل‌های آینده است.

وی در ادامه به سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره و گفت: امام جواد(ع) نماد مقاومت و هجوم در برابر هجمه نرم دشمنان اسلام بودند در مورد زندگی امامان معصوم(ع)می توان گفت همه زندگی آنان طبیعت مبارزاتی داشته است به صورتی که تمام کلمات، حرکات، و جهت گیریها و سیره و روش آنان حتی خوردن و آشامیدنشان پر رمز و راز بود.

خطیب موقت گرمی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه اشاره و افزود: اساس ازدواج بر سادگی و اساس خوشبختی در ازدواج محبت است و باید پدر و مادرها در قضیه ازدواج سختگیری مالی نداشته باشند و رسم و رسومات غلط را کنار بگذارند.

منبع: سیفار

ارسال نظرات