شما مردم با غیرت ایران اسلامی نه تنها اسلام و شیعه را احیاء کردید بلکه موجب احیای دین در سراسر جهان شدید و فضایل اخلاقی را در جهان احیاء کردید.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۶۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمفید حسینی‌کوهساری، در بیستمین یادواره 9 تن از شهدای روستای کوهسارکنده نکا در مسجد این روستا اظهار کرد: نه تنها ما ایرانیان بلکه جهان مدیون خون شهدای ما است و جوانان و مردان و زنان سرزمین ما موجب احیای دین در جهان شدند.

وی افزود: اکنون به واسطه خون شهدای ما در انقلاب، کشورهای بسیاری دین را از ما آموختند و خیلی از افراد مدیون خون شهدای ما، مکتب امام راحل، رهبری رهبر فرزانه و شهدای گرانقدر انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم و وطن هستند.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی ایران دو تفکر و جریان فکری نظام سوسیالیستی و لیبرال بر جهان حکومت می‌کرد، یادآور شد: جهان به دو منطقه غرب و شرق تقسیم شده بود که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل این تفکرات محض را بر هم زد.

این مسؤول ادامه داد: شعار مارکسیت‌ها از بین بردن دین بود که حتی تشییع جنازه دین را هم انجام دادند که متاسفانه برخی از افراد در داخل هم به این تفکرات پیوستند و برای به اصطلاح تغییر و اصلاح،قرآن، احادیث و روایات را تفسیر مارکسیستی کردند.

حسینی‌کوهساری گفت: تفکر دیگر هم بر این اعتقاد بود که دین شخصی است و در هر صورت این تفکرها در جهان طرفدارانی داشت که در چنین شرایطی امام راحل با پشتوانه مردمی، انقلاب اسلامی ایران را بنا نهاد و به پیروزی رساند.

وی افزود: امام راحل، با محوریت دین، انقلاب را بنا نهاد و در طول سال‌های مختلف دشمنان با جنگ، ترور، تهدید، اختلاف و مشکلات فراوان خواستند که این انقلاب را از بین ببرند که چون اراده الهی بر این ملت حاکم بود موفق نشدند و اکنون این انقلاب در سراسر جهان طنین‌انداز شده است.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: شما مردم با غیرت ایران اسلامی نه تنها اسلام و شیعه را احیاء کردید بلکه موجب احیای دین در سراسر جهان شدید و فضایل اخلاقی را در جهان احیاء کردید.

این مسؤول گفت: امروز دنیا به حقانیت ایران و انقلاب ما پی برده است و جهان فهمید که مدیون خون شهدای انقلاب، امام راحل و رهبر ما است و ما هم باید بدانیم عزت و بزرگی ما در جهان به دلیل خون شهدا است و حقانیت معارف الهی با این دین‌مداری و خون شهدا افول نمی‌کند.

حسینی‌کوهساری ادامه داد: اکنون به فرموده رهبر معظم انقلاب در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که بسیاری از تمدن‌های بشریت شکست خورده و تحقیر و تضعیف شده است و ما قوی شدیم و می‌توانیم سهم تمدنی خود را از تاریخ بگیریم.

وی اظهار کرد: ما مسلمانان از تاریخ طلب‌کاریم و 400 سال است که در مناسبات تمدنی بشر نیستیم و اکنون فرصتی است که سهم خود را از تمدن بشری بگیریم و سهم‎‌‌خواهی کنیم.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروزه به برکت خون شهدای ما این ظرفیت فراهم شده است که سهم تمدنی خود را از جهان بگیریم و تمدنی فکر و عمل کنیم.

حسینی‌کوهساری گفت: تمدنی عمل کردن و فکر کردن یعنی ما علاوه بر نسل فعلی برای نسل‌های آینده هم تاثیرگذار باشیم و در سرنوشت مردم امروز جهان و آیندگان موثر واقع شویم و این فرصت به واسطه خون شهدا و انقلاب برای ما فراهم شده است و باید در این راستا با گام‌های استوارتری گام برداریم.

نماینده مردم شرق مازندران در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، آزاده و پدر شهید هم در این مراسم گفت: عزت و استقلال و قدرت ما مدیون خون شهدا و ایستادگی رزمندگان است و باید قدردان این ظرفیت در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی افزود: ایستادگی فرزندان ما در طول هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از این آب و خاک بی‌مانند و مثال‌زدنی است و باید این نمادهای ایثار و شجاعت بیش از پیش به جوانان معرفی شوند.

وی گفت: زندگی شهدا و رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس باید الگوی جوانان امروز ما باشد تا با یادآوری و مرور زندگی دوران جنگ، انقلاب و نظام در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و به سرمنزل مقصود برسد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها