مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام به طور مستمر انجام می شود

کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر انجام می شود و لاشه های ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف حذف و فرآورده خام دامی سالم وارد چرخه مصرف می شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۷۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی چهار ماهه گذشته از سالجاری 20 هزار و 282 هزار کیلوگرم لاشه دام به دلایل غیربهداشتی در کشتارگاه‌های این استان ضبط و از ورود به چرخه مصرف حذف شد.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: طی چهار ماهه گذشته از سالجاری 20 هزار و 231 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح شد.

وی یادآورشد: از این تعداد دام ذبح شده، 11 هزار و 575 کیلوگرم اندام به دلیل موارد غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: از 20 هزار و 231 راس دام سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه های این استان، یک میلیون و 884 هزار و 489 کیلوگرم گوشت دام سالم وارد چرخه مصرف استان شده است.

حاج کاظمی یادآورشد: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر انجام می شود و لاشه های ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف حذف و فرآورده خام دامی سالم وارد چرخه مصرف می شود.

ویدر ادامه اظهار داشت: علت حذف لاشه های غیربهداشتی در دام های سبک و سنگین ابتلای دام به بیماری مشترک سل، بیماری های انگلی، عفونی و لاغری مفرط است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: اکیپ های بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر بر مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح این استان نظارت کامل دارند.

حاج کاظمی، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشاء دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان متذکر شد: مردم هنگام خرید به حتم به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار