عشقی گفت: تک نرخی شدن ارز امکاناتی لازم دارد تا واقعی شود. مادامی که ارز واقعی نباشد تک نرخی شدنش غیر معقول است.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۲۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴

بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره معضلات دو نرخی بودن ارز اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ایجاد رانت در دو نرخی بودن ارز است. وقتی رانت خواری در کشور رایج شود، عدم شفافیت در سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت در اقتصاد باعث معضلاتی شده است افزود: از دولت دوازدهم انتظار می رود تا با رانت خواری مبارزه کند و شفافیت در همه بدنه اقتصادی دولت و سازمان های ذی ربط اعمال شود. تا وقتی فساد وجود داشته باشد تک نرخی شدن ارز غیر ممکن است.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: تک نرخی شدن ارز امکاناتی لازم دارد تا واقعی شود. مادامی که ارز واقعی نباشد تک نرخی شدنش غیر معقول است. در افکار عمومی به اشتباه جا افتاده که اگر دلار ارزشش به اندازه 1000 تومان باشد، پول ایرانی اعتبار بیشتری دارد و اگر 4000 تومان تعریف شود، اقتصاد ایران ضعیف است. تمام ارزش گذاری ها و تعیین نرخ های ارز توسط دولت انجام می شود و بدین ترتیب همیشه با بالا و پایین کردن نرخ ارز، بازار را در شرایط مطلوب نگه می دارد.

عشقی گفت: البته نمی دانم دولت دوازدهم چقدر توانایی دارد تا بتواند ارز را تک نرخی کند، اما در این بین کسانی هستند که علاقه بیشتری به دو نرخی ماندن ارز دارند.

ارسال نظرات