خبرهای داغ:
ارتش سوریه با پیشروی‌های اخیر خود در بادیه سوریه و کنترل بر چهار میدان گازی، نیروهای داعش را در منطقه وسیعی در شرق حماه، به محاصره درآورده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۹۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه از مه گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را برای سیطره بر بادیه این کشور که مرکز سوریه را به مرزهای عراق و اردن وصل می‌کند، آغاز کرده است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور روز پنجشنبه توانستند ارتباط شهرک عقیربات و ۴۴ روستا در اطراف آن را با دیگر مناطق تحت کنترل داعش قطع کنند و منطقه وسیعی را که داعش در آن حضور دارد، به محاصره درآورند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه از محاصره داعش در این مناطق خبر داد و اعلام کرد که آخرین مسیرهای امدادرسانی تروریست‌ها در منطقه عقیربات در تیررس ارتش سوریه است.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروی هوایی این کشور همواره پروازهای هوایی را از طریق پهپاد‌ها برای نابودی خودروهای زرهی و کامیون‌های حمل سلاح و خودروهای تروریست‌ها انجام می‌دهد.

به گفته مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه نیروهای دولتی کنترل چهار میدان گازی را در دست گرفته و شهرک عقیربات را محاصره کرده‌اند.

در مرکز بادیه سوریه در مقابل ارتش این کشور تن‌ها ۲۵ کیلومتر باقی مانده تا این نیرو‌ها که از منطقه الکوم در حومه شمال شرقی حمص می‌آیند با نیروهایی که از شهر السخنه در جنوب می‌آیند برخورد کنند و داعش را به طور کامل محاصره کنند.

هدف ارتش سوریه از این عملیات همچنین بازپس‌گیری استان دیرالزور از تروریست‌ها از سه محور جنوب استان رقه، بادیه در جنوب و منطقه مرزی در محور جنوب غرب است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها