خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: حاشینه‌نشینی، توسعه و تنوع آسیب‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است و اعتیاد به مواد مخدر در صدر این چالش‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۰۴۳۹۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا وارثی در مراسم افتتاحیه همایش علمی و کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همجواری قزوین با استان های البرز و تهران که با انواع متعدد آسیب های اجتماعی دست به گریبان هستند، موجب می شود استان قزوین هم تحت تأثیر استان همجوار قرار گیرد.

وی افزود: تعداد شرکت ها و واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در استان قزوین، مهاجرپذیر بودن این استان، موقعیت ترانزیتی و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از دیگر دلایل افزایش آسیب های اجتماعی در استان قزوین به شمار می رود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: حاشیه نشین توسعه و تنوع آسیب های اجتماعی از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است و اعتیاد به مواد مخدر در صدر این چالش ها قرار دارد.

وارثی ادامه داد: آمارها امروز حکایت از این دارد که 65 درصد همسرآزاری، 40 درصد سرقت ها، 50 درصد طلاق ها، 30 درصد کودک آزاری، 23 درصد نزاع ها، 23 درصد جرایم منکراتی و 10 درصد جرائم عمدی ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب های آن است.

این مسؤول عنوان کرد: امروز استان قزوین با جمعیت بیش از یک میلیون و 273 هزار نفر با توجه به جغرافیای کشفیات مواد مخدر در سطح کشور از حاشیه امن و مناسبی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بر اساس آمارهای سال92 استان دارای کمترین آمار قاچاق، قاچاقچیان بومی و درگیری مسلحانه با باندهای قاچاق مواد مخدر بود.

وارثی گفت: همچنین در سال 92 استان قزوین از نظر انواع مواد مخدر کشف شده جزء سه استان که کمترین کشفیات را شامل شده است، معرفی شد.

وی بیان کرد: در سال 90 هم میزان نرخ شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در استان قزوین پایین تر از میانگین سطح کشور بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: برای رسیدن به یک سلامت اجتماعی پایدار نیازمند توجه بیشتر به امر پیشگیری هستیم چراکه پیشگیری، محور سلامت جامعه به شمار می رود.

وارثی خاطرنشان کرد: امید است نتیجه این همایش راهکارهای مؤثری برای پیشگیری بهتر از آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها