فعل حرام ترور برخلاف دیدگاه پیامبر اسلام(ص)است/ حججی مانند شهدای صدر اسلام مقاومت کرد و با صلابت به شهادت رسید
کد خبر: ۸۹۰۴۳۹۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن قربانی در خطبه‌های نماز جمعه پل‌سفید سوادکوه با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام در حجه الوداع به آموزش مناسک حج و معرفی امام جامعه اسلامی اقدام کرد، گفت: مقاومت و ایستادگی ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) باعث شد تا عراق به عنوان متجاوز در جنگ تحمیلی معرفی شود.

وی با بیان اینکه جانبازان و آزادگان به عنوان یادگاران جنگ تحمیلی هستند و شهدا و ایثار‌گران باید در جامعه تکریم شوند، افزود: تکریم شهدا و ایثارگران در جامعه به این معنا است که اخلاق، اعتماد و ایمان در جامعه بجوشد که بیانگر ادامه راه شهدا است.

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه به سال‌روز کوتای 25 مرداد سال 1332 اشاره و خاطر‌نشان کرد: اختلاف بین دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی و بدبینی و جدایی مذهب‌یون از پیکره جبهه ملی را شاهد بودیم و کودتای سال 32 با ساماندهی و حمایت خارجی انجام شد که رژیم پهلوی هم از آن زمان دیکتاتوری نوین خود را با حمایت موساد و سیا اجرایی کرد.

این مسؤول به توجه رسانه‌های مختلف جهان از شهادت شهید محسن حججی اشاره و اظهار کرد: شهید حججی استوار و با صلابت و با الگو‌گیری از شهدای صدر‌ اسلام در تاریخ ماندگار شد و مسؤولان از شهید حججی درس بیاموزند.

قربانی با اشاره به اقدام تروریستی در اسپانیا، آن را برای مخدوش‌کردن چهره اسلام با همکاری صهیونیسم و اسکتبار توصیف کرد و گفت: در اسلام ترور حرام است و مسلم بن عقیل می‌توانست «ابن‌زیاد» را ترور کند ولی این عمل را بر خلاف دیدگاه پیامبر دانست و آن را اجرایی نکرد.

ارسال نظرات