دبیرکل نجباء:

به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان را نمی‌دهیم

دبیرکل مقاومت اسلامی نجباءدر مصاحبه با شبکه العالم تاکید کرد به آمریکا اجازه حمله به نیروهای مقاومت را در عراق و سوریه نمی‌دهیم و پاسخ ما کوبنده خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۰۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، شیخ اکرم کعبی در مصاحبه با شبکه العالم گفت: «از اهداف جنبش نجباء، مبارزه با ظلم در عراق و جهان است و بیشتر سران این جنبش از مبارزان علیه رژیم بعثی در عراق هستند.

وی ادامه داد: «مقاومت اسلامی نجباء با پشتیبانی حوزه علمیه، مرجعیت دینی و روحیه انقلابی افراد برای مبارزه با ظلم صدام شکل گرفت.»

کعبی درباره فعالیت این گروه مقاومت تصریح کرد: «این جنبش علاوه بر فعالیت‌های نظامی و رسانه‌ای، موسسات فرهنگی و مدنی نیز تاسیس کرده است.»

دبیرکل نجباء در بخش دیگری از این سخنانش درباره حضور حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در عملیات آزادسازی تل‌عفر گفت: «با وجود فشارهای بین‌المللی به ویژه آمریکا، ترکیه و عربستان، حشد الشعبی در عملیات آزادسازی تل‌عفر حضور فعالی خواهد داشت. بعید می‌دانم که آزادسازی تل‌عفر بیش از یک ماه طول بکشد. علمیات آزادسازی تل‌عفر به شکل کامل طراحی شده است و همه گروه‌های مشارکت کننده در عملیات آمادگی کامل دارند.»

این فرمانده برجسته حشد الشعبی عراق تصریح کرد: «همه گروه‌های حامی تروریست‌ها سعی دارند مانع حضور حشد الشعبی در عملیات تل‌عفر شوند زیرا سران برجسته داعش در آنجا هستند و قصد دارند آن‌ها را فراری دهند.»

شیخ اکرم کعبی درباره حضور نیروهای نجبا در سوریه گفت: «این نیروها بخشی از حشد الشعبی نیستند. آمریکا از حضور در منطقه میان موصل تا رقه بیم دارد، زیرا در این منطقه متحمل خسارت‌های زیادی شده است.»

کعبی ابزار امیدواری کرد که دولت عراق زیربار قراردادهای آموزش نظامی از طرف آمریکا نرود و تصریح کرد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم از حشد الشعبی به جای شرکت‌های امنیتی خارجی مورد حمایت اسرائیل و آمریکا استفاده کند و با شرکت‌های امنیتی خارجی همکاری نکند.»

دبیرکل نجباء تاکید کرد: «به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان در عراق و سوریه را نمی‌دهیم و پاسخ ما کوبنده خواهد بود. عراق نیازمند مواضع سیاسی محکمی است که مانع بازگشت خاستگاه داعش شود. ما از دموکراسی در عراق حمایت می‌کنیم و روابط خوبی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق داریم.»


ارسال نظرات
آخرین اخبار