رئیس دانشگاه صدا و سیما عنوان کرد
رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: استعدادهای هنری باید جذب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شوند زیرا در این عرصه نیروهای خلاق و توانمند بسیار کم داریم.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۳۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در سومین نشست مسئولان استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور، اظهار داشت: استعدادهای هنری باید جذب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شوند زیرا در این عرصه نیروهای خلاق و توانمند بسیار کم داریم.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از نوجوانان متدین و انقلابی که دارای ذوق و استعداد هنری هستند به‌سمت رشته‌های دیگر هدایت می‌شوند و استعدادهای آنان دفن می‌شود و تبدیل به تولیدکننده اثر هنری نمی‌شوند.

به گزارش تسنیم،اسفندیاری ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اقشار مذهبی کمتر به‌سمت هنر سوق پیدا می‌کردند ولی بعد از انقلاب برخی جوانان انقلابی و مذهبی احساس تکلیف کردند که باید هویت‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به تصویر بکشند و سینمای دفاع مقدس محصول همین افراد بود؛ اکنون با توجه به رسانه‌های جدید و جبهه وسیع دشمن نیاز به ورود گسترده نیروهای انقلابی و مذهبی در این مسیر حس می‌شود.

رئیس دانشگاه صدا و سیما با بیان اینکه "اگر حاتمی‌کیا و آثار او نبود چگونه می‌خواستیم هویت و شخصیت یک بسیجی را برای نسل جدید معرفی کنیم؟"، خاطرنشان کرد: اگر فیلم آژانس شیشه‌ای نبود چگونه می‌توانستیم شخصیت‌هایی مثل عباس و حاج کاظم را به نسل‌های آینده انقلاب معرفی کنیم؟

وی گفت: اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این افراد احساس تکلیف نمی‌کردند و فیلم‌های دفاع مقدس را نمی‌ساختند ما چگونه این میراث فرهنگی انقلاب اسلامی را به جهان معرفی می‌کردیم؟

رئیس دانشگاه صدا و سیما بیان داشت: ملتی که تصویر نداشته باشد به‌راحتی نابود می‌شود و ما اگر نتوانیم تصویری از خود ارائه دهیم دیگران تصویر مطلوب خودشان را از ما ارائه می‌کنند.

اسفندیاری تصریح کرد: دانشگاه صدا و سیما محیط و شرایط آماده‌ای دارد تا جوانانی که دغدغه مذهبی و انقلابی دارند وارد آن شوند و آموز‌ش‌های لازم را ببینند و بتوانند در عرصه هنر فعالیت کنند.
ارسال نظرات