سخنران برجسته قم با اشاره به اینکه حرکت شهید حججی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد، افزود: مومن باید با مظاهر طاغوت مبارزه کند، مومنی که احساس به نفس و خودباوری نداشته باشند، هیچ کاربرد نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۵۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد افراخته در مراسم گرامیداشت شهید حججی در رشتخوار در جمع پرشور مردم ولایی و شهید پرور شهرستان رشتخوار در مسجد علی این ابی طالب(ع) این شهر گفت: شهید حججی شاگرد مکتب حسینی است، شهید حججی با اقتدا به مولایش امام حسین(ع) پای در عرصه نبرد گذاشته بود.

وی با اشاره به اینکه حرکت شهید حججی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد، افزود: مومن باید با مظاهر طاغوت مبارزه کند، مومنی که احساس به نفس و خودباوری نداشته باشند، هیچ کاربرد نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهادت را نباید تنها به سربریدن و گریه کردن محدود کرد، افزود: شهید حججی همانند مولایش حسین(ع) تنها کارش بریده شدن سر توسط دشمن نبود، چرا که خون شهید هیچگاه هدر نخواهد رفت، هر قطره خون شهید تبدیل به هزاران قطره خون و به جامعه تزریق می‌شود.

حجت الاسلام افروخته در ادامه همین مطلب با تاکید بر اینکه شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است، اظهار داشت: گاهی پیکر اجتماع دچار کم خونی می‌شود، هر چند مدتی خداوند متعال شهید حججی‌ها را می‌آورد، تا خون در رگ جامعه اسلامی جریان داشته باشد.

وی در ادامه بزرگترین خاصیت شهید حججی را حماسه آفرینی این شهید بزگروار دانست و تصریح کرد: حماسه شهید حججی ها بار دیگر هم تکرار خواهد شد، چرا که اسلام نیاز به حماسه دارد، تا با این خون‌ها اسلام آبیاری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها