امام جمعه یزد در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجتی گفت: ایجاد رشد فکری و فرهنگی در جامعه ضروری است.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۵۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردکان، آیت الله محمدرضا ناصری در این مراسم ضمن بیان گوشه هایی از مقام علمی و اخلاقی آیت الله بهجتی (ره) از حماسه آفرینی های رزمندگان اردکانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل تجلیل کرد و گفت: اخلاص و تیزبینی از جمله ویژگی های این جوانانی بود که از شاگردان مکتب علمایی چون آیت الله بهجتی بودند.

امام جمعه یزد افزود: مرحوم آیت الله بهجتی با روح لطیف شاعرانه، عارفانه و مهربانی که داشت با جوانان ارتباط خوبی برقرار می کرد و اعتقادات دینی آنها را افزایش می داد و با کلمات عرفانی خود تربیت این شهر و منطقه را با جدیت و عزمی راسخ برعهده گرفته بود.

وی اظهار داشت: علمای بزرگ فقه، اصول و فلسفه و سایر علوم مختلف در اردکان بودند خیلی از علمای بزرگ و سرشناس دیگر نیز از این منطقه عالم خیز و استعداد پرور پرورش یافته اند.

ناصری یزدی گفت: توصیه این علما به دانشجویان و معلمین که ارتباط تربیتی با فرزندان و جوانان دارند این است که در دنیای امروز با بالا بردن معلومات و عقلانیت خود سعی کنند بین حق و باطل جدایی قائل شوند و هر چیزی را بدون فکر نپذیرند.

وی اظهار داشت: باید به مسیری برویم که رشد فکری و عقلی جوانان افزایش یابد تا دشمن نتواند از راه های مختلف نظیر فضای مجازی در آنها تأثیر بگذارد و دشمنان تلاش کرده اند که ملت های خاورمیانه ضعیف و عقب مانده باشند.

امام جمعه یزد در ادامه گفت: یکی از مواردی که به ما تلقین کردند این بود که شما قدرت و فهم ندارید که بتوانید حاکمیت اسلامی ایجاد کنید اما توانستیم و این برکاتی بود که امام خمینی (ره) ایجاد و زمینه عزت و بزرگی ملت ایران را فراهم کرد و با این پشتوانه در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی تصریح کرد: نباید اعتقادات دینی را سبک شمرد و از آن غافل شد، ما در مقابل فرزندان این میهن مسئول هستیم و باید از زمان کودکی آنها را با دین مبین اسلام آشنا نماییم.

در پایان این مراسم و با حضور مسئولان استان و شهرستان از مجموعه آثار و نوشته های آیت الله محمدحسین بهجتی (شفق) رونمایی شد.

ارسال نظرات