رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۸۳ خانواده، 4 شهید در راه دفاع از اسلام تقدیم نظام کرده‌اند/نظام جمهوری اسلامی امانت شهیدان است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۸۳ خانواده چهار شهیدی در کشور تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند که این ارقام به معنای این است که برای انقلاب هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۶۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز برای تودیع و معارفه مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان مرکزی به اراک سفر کرد و در شورای اداری استان حضور یافت.

معاون رئیس جمهور در این شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام گفت: استان مرکزی ۶۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب و دفاع از کشور اسلامی کرده است.

وی افزود: از زمانی که نهضت حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد تا لحظه پیروزی شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم، بعد از آن نیز شهدای ترور و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز عده کثیری برای نگهداری از انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند، امروز هم این راه توسط شهدای مدافع حرم امتداد پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: آمار شهدا در دوران انقلاب اسلامی در بنیاد شهید ۱۲ هزار ثبت شده است گرچه ممکن است تعداد بیش از این‌ها باشد چراکه بسیاری از شهدای آن دوران توسط رژیم پهلوی به طور مخفیانه دفن شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران تعداد شهدا به ۲۲۵ هزار شهید رسید که پرونده‌شان در بنیاد به ثبت رسیده بود. همچنین تا به امروز ۵۷۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار و ۵۰۰ آزاده در بنیاد شهید سطح کشور ثبت شده است.

وی خدمتگذاری به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری را از افتخارات بنیاد شهید دانست و گفت: ۸۳ خانواده چهار شهیدی و هفت هزار خانواده دو شهیدی در کشور تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند که این ارقام به معنای این است که برای انقلاب هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه ایثارگران از تمام هستی خود گذشتند و توانستند با فداکاری، ایثار و مقاومت در مقابل زورگویان دنیا بایستند، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ایران یک طرف بود و همه دنیا در مقابل ما بود، اما ایستادگی مردم ایران سبب شد بعد از هشت سال رشادت با افتخار از جنگ بیرون آییم. و امروز جانبازانی را می‌بینیم که از مسائل خود سخن می‌گویند، خجالت زده و متاثر می‌شویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اولین رسالت ما در قبال شهدا این است که با دیدار از خانواده‌های شهدا نسبت به آنها دین خود را ادا کنیم. افرادی در خانه‌ها و آسایشگاه‌ها هستند که ۳۰ سال عمر خود را بر روی تخت یا ویلچر سپری کرده‌اند، وظیفه ما در قبال این ایثارگران بسیار سنگین‌تر است.

وی در ادامه سخنان خود به رشادت‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این شهدا با دل و جان در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند. فراموش کردن این شهدا دور از انسانیت است.

حجت‌الاسلام شهیدی نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را رسالت دیگر عموم جامعه دانست و بیان کرد: در این راستا دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در تهران تشکیل شده و گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته است. استان‌ها نیز واحد مربوطه را تشکیل داده‌اند که استانداران رئیس شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: باید برای اجرای دستور مقام معظم رهبری درخصوص هرچه بیشتر نهادینه کردن و ارج نهادن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود.

وی ادامه داد: در این راه باید به بنیاد شهید کمک کنید چراکه این بنیاد متولی توسعه این مهم است. باید فرهنگ ایثار را در مساجد و محلات رشد دهیم، چراکه انقلاب با این روش به پیش رفته است.

حجت‌الاسلام شهیدی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در مکتب عاشورا دارد، گفت: امام حسین(ع) با ایثار و از خود گذشتگی فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کرد و انقلاب اسلامی ما ریشه در فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر امروز شاهد پیروزی‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم همه در بُعد ایثارگری شکل گرفته و ریشه در فرهنگ عاشورا دارد پس انتظار بر این است که همه نسبت به ادای وظیفه خود در قبال شهدا تلاش کنیم.

وی افزود:‌ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نمونه در دنیاست و امانتی است که شهدا، جابنازان و آزادگان به دست ما سپرده‌اند. باید بتوانیم این امانت را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات