فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر اینکه توطئه های آمریکا و انگلیس علیه ایران تمام شدنی نیست، گفت: در جای جای تاریخ معاصر ایران نشانه‌های خیانت، غارت و ظلم قدرت‌های استکباری علیه ملت ایران مشهود است.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۶۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی در جمع پایوران، پاسداران و نیروهای وظیفه این ناحیه با اشاره به کودتای 28 مرداد 1332 گفت: این کودتا پروژه مشترک آمریکا، انگلیس و شبکه صهیونیستی بود که با هدف براندازی دولت مصدق در ایران پیاده شد. 

وی با بیان اینکه هدف اولیه این کودتا برندازی دولت بود و برای این منظور نهضت ملی نفت را نشانه رفته بودند، افزود: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها با توجه به اینکه نهضت لطمات زیادی به منافع نامشروع آنها وارد می‌کرد، با وجود غارت چندین ساله به خصوص توسط انگلیسی‌ها، به دنبال جلوگیری و از بین بردن نهضت بودند. علاوه بر این نهضت می‌توانست در کشورهای منطقه تأثیر بگذارد و آنها نیز اقدام به حرکتی شبیه ملت ایران کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با یادآوری این مهم که توطئه های آمریکا و انگلیس علیه ایران تمام شدنی نیست، تصریح کرد: شبکه قدیمی جاسوسی انگلیس در ایران کاملا در روند ماجرا شرکت داشت و توانست از ظرفیت‌های آمریکایی‌ها در ماجرای کودتای 28 مرداد بهره‌برداری کند.

پاسدار رضایی گفت: در جای جای تاریخ معاصر ایران نشانه‌های خیانت، غارت و ظلم قدرت‌های استکباری علیه ملت ایران مشهود است و مردم ایران این جنایت‌ها و خیانت‌ها را هرگز فراموش نمی‌‍‌کنند.

وی با تاکید بر عبرت آموزی از تاریخ گفت: نکته اساسی این است که ما نباید اسیر جنگ نرم دشمن شویم، چرا‌که از مهمترین تاکتیک‌های دشمنان ایجاد "سرگیجه سیاسی و اجتماعی" در جامعه است، آنها با ایجاد و طراحی انواع آشوب‌ها، توطئه‌ها و بازی‌ها جامعه را دچار آشفتگی می‌کنند تا جامعه را از تصمیم‌گیری درست دور ‌کنند. مثلاً راه‌اندازی تقابل قومی، ایجاد اختلاف‌های قومیت‌ها، اختلافات فرقه‌ای و مذهبی و بازی قدیمی اختلاف شیعه و سنی از این جمله است.

پاسدار رضایی خاطرنشان کرد: ملت ما نباید دشمن اصلی خود را فراموش کند، دشمن اصلی ما صهیونیزم بین‌الملل و استکبار جهانی است، بنابراین ما نباید اسیر توطئه‌های دشمن شویم و با تمام توان خود تا پیروزی حق بر باطل به مقابله با اقدامات خصمانه آنان برآییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات