رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به فعالیتهای ستاد متبوعش در سوریه گفت: مرمت و نوسازی حرم مطهر حضرت زینب (س) به پایان رسیده و در حال حاضر ساخت مضیف حرم مطهر در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۸۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان درباره اقدامات و برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات خوزستان در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیتها، تعدد مرزهای خروجی و تعداد زائران به این نتیجه رسیدیم که باید جلسات مستمر برای برنامه‌ریزیهای بیشتر انجام بگیرد و به این مهم نیز توجه کردیم.

وی ادامه داد: تمامی نیازمندی‌ها و پیشنهادات ویژه اربعین حسینی و موکبها را به ستاد بازسازی عتبات عالیات در مرکز، سازمان‌ها و ارگان‌ها منتقل کردیم که این برنامه بیشتر برای رفع مشکلات انجام گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان خاطرنشان کرد: جلسات توجیهی زیادی در12  شهر استان خوزستان با مسئولان موکبها برگزار شده که این جلسات نیز در شهرهایی برقرار شده که حداقل 10 موکب را در ایام اربعین دارند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: این جلسات مستمر منجر به آن شده که تأثیر زیادی در رفع مشکلات و پرهیز از موازی‌کاری‌ها داشته باشد.

وی افزود: به غیر از جلسه با موکبهای شهرستانی،  جلسه با مشاوران مرزی و استانداری خوزستان نیز برگزار شده و آنها نیز در مورد نقشه پایانه‌های مرزی اظهارنظراتی داشته‌اند و مطالب تخصصی بیان شده است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه برخی خیرین متمول خدماتی نظیر یخ، کپسول گاز، آب، نان، میوه، پتو، آرد و ... را ارائه می‌دهند، اظهار کرد: مذاکراتی با خیرین متمول که خدمات عمده به زائران اربعین ارائه می‌کنند برگزار شده و این نشستها به‌گونه‌ای بوده که نیازمندی‌های خود را شامل 10 میلیون بطری آب نیم‌لیتری، دو هزار تن آرد، پخت روزی 400 هزار نان، دریافت 6 هزار قالب یخ به طور روزانه و ... را ارائه کرده‌ایم که این خدمات نیز به صورت تبرعی داده می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی به خدمات رسانی برای زائران ایرانی در مسیر برگشت اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در مسیر بازگشت زائران و مبادی ورودی به‌ویژه خوزستان انجام خواهد شد.

وی درباره دیگر برنامه‌های ستاد متبوعش گفت: موکبهای زائران خانم در اربعین را کاملاً جدا در نظر گرفته‌ایم؛ این برنامه به‌گونه‌ای است که خود خانمها تمام مدیریت این موکبها را از ابتدا تا انتها بر عهده دارند؛ ضمنا سال گذشته 11 موکب بانوان وجود داشت که امسال تعداد آنها افزایش یافته و توسعه می‌یابد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: همچنین با صاحبان 100 باب منزل در استان خوزستان مذاکراتی صورت گرفته تا زائران اربعین به آنجا رفته و در حقیقت از خانه‌ها به عنوان موکب استفاده شود و همیچنین به دنبال آن هستیم این فرهنگ را تسری دهیم.

به گفته حجت‌الاسلام موسوی، منشور اخلاقی موکب‌های اربعین توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان تهیه شده و امسال به طور کامل ارائه خواهد شد که این برنامه نیز برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی است.

وی توضیح داد: تا کنون پرونده‌های بیش از 200 موکب برای دریافت پروانه فعالیت به تهران ارسال شده و قرار است تا پایان نیمه اول محرم بیش از 740 موکب شناسنامه‌دار شوند؛ ما در استان خوزستان آمادگی برپایی 1500 موکب را داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: 400 موکب در شلمچه، 400 موکب در چذابه، 200 موکب در بین راه‌های استان خوزستان تا مرزهای خروجی از کشور تنها بخشی از خدماتی است که قرار است موکب‌های استان خوزستان به زائران اربعین ارائه دهند.

پایان یافتن مرمت و نوسازی حرم مطهر حضرت زینب

حجت‌الاسلام موسوی  درباره آخرین اقدامات ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان به عنوان استان معین بازسازی عتبات سوریه گفت: مرمت و نوسازی حرم مطهر حضرت زینب (س) به پایان رسیده و در حال حاضر ساخت مضیف حرم مطهر در حال انجام است.

وی درباره این مضیف (آشپزخانه) گفت: این مهمانسرا 1600 مترمربع داشته و قرار است در 3 طبقه احداث شود؛ ضمن اینکه عملیات گودبرداری آن انجام و احداث فونداسیون در حال اجرا است اما می‌کوشیم قبل از شروع فصل سرما عملیات فونداسیون آن پایان پذیرفته و به اقدامات آجرکاری برسیم.

آخرین اقدامات ستاد در عراق

به گزارش تسنیم،رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در مورد اقدامات ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان در عراق گفت: احداث دو  درب از حرم حضرت مسلم در حال پایان است که هم اکنون 85   درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن اینکه سهمیه ساخت دو هزار مترمربعی از ساخت صحن حضرت زهرا (س)‌ در حرم مطهر علوی بر عهده ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان است که در این جهت مردم دوستدار اهل بیت نذورات خود را به ستاد بازسازی اهدا کرده و سند افتخار و متبرع بودن دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اقداماتی برای مرمت ایوان طلا در نجف از سوی ستاد عتبات استان خوزستان برنامه‌ریزی شده و انجام خواهد شد.
ارسال نظرات