خبرهای داغ:
برنامه فوریتی حمایت روانی، اجتماعی برای آسیب دیدگان حادثه توسط دستیاران روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اجرا گردید.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۸۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، برنامه فوریتی حمایت روانی، اجتماعی برای آسیب دیدگان حادثه توسط دستیاران روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اجرا گردید.

دکتر سید عباس موسوی در حاشیه عیادات از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تایباد-تهران با اشاره به لزوم انجام مداخلات تخصصی و پیشگیری از اختلال استرس بیان کرد: مصدومان این حادثه پر استرس شاهد فوت ۳ نفر و مصدومیت بیش از ۳۵ نفر بودند که برخی با قطع اعضای بدن نیزهمراه بودنیازمند مداخلات تخصصی و پیشگیری از اختلال استرس پس از سانحه بودند که با استفاده از تکنیک دی بریفینگ به صورت گروهی و فردی مورد مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: باتوجه به اینکه عوارض ناشی از بحران‌هایی از این دست که منجر به افزایش سطح اضطراب ، نگرانی و واکنش‌های روان‌شناختی در بازماندگان می‌شود، نبود اطلاعات لازم درخصوص نوع واکنش‌ها، علائم، چگونگی رخ دادن واقعه، بی‌اطلاعی درخصوص سرنوشت عزیزان می‌باشد ارایه این گونه اطلاعات توسط افراد متخصص و ذی صلاح می‌تواند این گونه عوارض را کاهش دهد.

این دانشیار روانپزشکی با اشاره به انجام این اقدامات در نظام های توسعه یافته سلامت دنیا اظهار کرد: افزود این مداخلات  بسیار ارزشمند و ضروری است  چرا که می تواند از اختلالات مزمنی که سال ها زندگی فرد را تحت تاثیر قرارمی دهد پیشگیری نماید

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود اهداف اصلی حمایت‌های روانی اجتماعی را حمایت از آسیب دیدگان و بازماندگان،کاهش واکنش‌های ایجاد شده،پیشگیری از بروز مشکلات بلند مدت به منظور رسیدن به اهداف افزایش سطح سازگاری و بازسازی روانی درآسیب دیدگان می‌شودبرشمرد.

 موسوی گفت تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این مداخله فراخوان و حضورکلیه رزیدنت های تخصصی روانپزشکی بلافاصله  پس از وقوع حادثه  و در کوتاه ترین زمان ممکن  پس از واقعه بود که خوشبختانه علی رغم  تعداد زیاد مصدومان و پراکندگی بخش های ارجاعی  انجام شد.

شایان ذکر است در حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری تایباد- تهران در کمربندی شاهرود و حد فاصل کیلومتر پنج تا شش محور شاهرود-دامغان منجر به کشته شدن ۳ نفر(راننده اتوبوس، شاگرد راننده ویکی از مسافران)و مصدومیت ۳۵ نفر از سرنشینان اتوبوس گردید که ۱۵ تن از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده و ترخیص و۲نفر به آی سی یو منتقل شدند

ارسال نظرات
پر بیننده ها