خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اندیشه ای که این تاسیسات را در مسجد می چرخاند طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم باید بر اساس تقوا گزیده شود چون مسجد قرارگاه است و فرمانده قرارگاه آن اندیشه است.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۶۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد استان ضمن بزرگداشت روز جهانی مسجد اظهارداشت: به آتش کشیدن مسجدالاقصی در ایام طاغوت که سوخت آن از انرژی ایران تامین شد. رژیم ناپاک پهلوی و نوکر مطیع صهیونیست بین الملل در آن جریان کمک مستقیم با صهیونیست ها داشتند.

وی عنوان کرد: امروز نیز ما شاهدیم که صهیونیست ها از این خواب آلودگی که کشورهای نامسلمان را در برگرفته سوء استفاده می کنند و هرچند وقت به مسجدالاقصی حمله می کنند و مسلمانان را می کشند یا زخمی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تعدادی از کشورهای به ظاهر مسلمان با کمال بی تفاوتی ، بی عرضگی و بی غیرتی از کنار این جریان می گذرند و ما امیدواریم که چنین طرح هایی قویم برای مدیریت مسجئ بتواند این دردهای بی درمان را به درمان برساند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی اظهارداشت: این شهید بزرگوار به عنوان یک فرزند برومند مسجد در داخل و خارج از مرزها تاثیر گذاشت. دشمنان بیرونی را محکوم و سر به زیر کرد و هم هواداران داخلی بیگانگان را شرمنده ساخت.

عبادی با بیان اینکه مسجد یک تشکیلات فیزیکی دارد که از خشت و گل و آجر یا همچون مساجد مدرن امروزی است ادامه داد: همه جایگاه ها و زوایای فیزیکی مسجد در یک نقطه یا محراب خلاصه می شود، محراب یعنی محل جهاد.

وی خاطرنشان کرد: ترکیبات داخلی مسجد هم که شامل تشکیلات مدیریت مسجد و عناصر گوناگون تا جمعیت نماز خوان ، موذن و مکبر همه رو به یک نقطه قرار می گیرند که محراب نام دارد. تمام این تشکیلات درست بر هیئت انسان ساخته شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسانی که در محراب ایستاده مهندس یک مجموعه است گفت: طبعا همانطور که احساسات، اعضا و جوارح امام جماعت تابع اندیشه اوست جماعت پشت سرش نیز از اندیشه او تاثیر می پذیرند.

وی اظهارداشت: اندیشه ای که این تاسیسات را می چرخاند طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم باید بر اساس تقوا گزیده شود چون مسجد قرارگاه است و فرمانده قرارگاه آن اندیشه است.

عبادی با بیان اینکه مسجد در محراب و محراب در اندیشه کسی که در آن جایگاه ایستاده خلاصه می شود متذکر شد: تشکیلات مسجد موثر و حساب شده است اما چنانچه اندیشه امام جماعت مشکل داشته باشد در همه زوایا مشکل می سازد.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام دشمنان که اهل نفاق بودند به آن تشکیلات مهندسی توجه داشتند و تاثیر آن را درک می کردند که در مقابله با آن مساجدی با انواع کفر و شرک می ساختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی بر اساس تجربیات مکرر که صورت گرفته، بعضی درخشیدند و بسیارند افراد در مسئولیت های مختلف که ممکن است از نظر میدانی هم سطح نباشند لذا باید همتا سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید شیر پرورش دهید که دشمن طمع نکند به بیشه شیر بیاید افزود: اینکه دشمن طمع می کند یا در نتیجه وادادگی دولت مردها یا خاموشی و بی تفاوتی دین مدارها است .

عبادی بیان داشت: با تشکیل جلسات و پیگیری توسط علما و نیروهای دلداده انقلاب و نیروهای کارآمد بسیج و سپاه طرح مسجد محوری توسعه پیدا می کند اما نیاز به سرعت دارد و باید بپذیریم که حرکت تا کنون کند و لاک پشتی بوده است در صورتیکه دشمنان در راه باطل سریع حرکت می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها