حسینی جهادگر بسیجی گفت: دانشجویان شرکت کننده در این اردو رابطه صمیمی خاصی دارند زیرا در راه رضای خدا و بدون هیچ چشم داشتی در هوای گرم تابستان برای رفع محرومیت تلاش می کنند.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۷۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج از گنبد، حضور در اردوی جهادی در گرمای تابستان و با هدف خدمت به  محرومین، از زیباترین مصادیق  آتش به اختیار جوانان انقلابی است و دانشجویان بسیجی با حضور در این اردو های جهادی فرمان آتش به اختیار مقام معظم  رهبری را معنا می کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها یکی از نهادهای موثر و هدفمند بوده که از سوی بسیج مستضعفین در دانشگاه‌ها ایجاد تا بصیرت افزایی و ارتقا دانش معرفتی دانشجویان و بسیجیان را تقویت کند.

یکی از گام‌های موثر این نهاد مردمی و ارزشی، تقویت حضور دانشجویان در اردوهای جهادی یا هجرت جهادگونه برای رفع محرومیت زدایی است که می‎توان آن را رد پایی از خدمت خالصانه و عاشقانه‎ای دانست که ماندگار می‎شود.

اردوهای جهادی را می‎توان تمرین سازندگی و خودسازی نامید زیرا حضور دانشجویان به عنوان تصمیم‎گیران و مدیران آینده‎ی دولت و نظام در مناطق محروم روستایی فرصت مناسبی را برای درک و لمس فقر و محرومیت روستانشینان از نزدیک فراهم می‎کند.

* اردوهای جهادی تجلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است

سید یعقوب حسینی دانشجوی رشته حقوق و مسئول اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور گنبد کاووس که در روستای سلاق نوری حال فعالیت است در مصاحبه با خبرنگار بسیج گفت: اردوی جهادی برای دانشجویان نسل جوان انقلاب بسیار مفید است چون طعم محرومیت ها را خواهند چشید و در آینده برای رفع محرومیت ها خواهند کوشید.

وی با اشاره به حال و هوای اردوهای جهادی در روستاها تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده در این اردو رابطه صمیمی خاصی دارند زیرا در راه رضای خدا و بدون هیچ چشم داشتی در هوای گرم تابستان برای رفع محرومیت تلاش می کنند.

این جهادگر با بیان اینکه اردوهای جهادی مورد تایید مقام معظم رهبری است، گفت: اردوهای جهادی تجلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید ادامه پیدا کند و باید در ایران و جهان فراگیر شود و رسانه‌ها با تمام توان آنرا به مردم منعکس کنند.

* اردوهای جهادی نقش بسزایی در آبادانی کشور دارد

سجاد بای از دیگر نیروهای بسیجی شرکت کننده در این اردو ادامه داد: آمده ایم تا با حضور خود طعم خوش اردوهای جهادی را بچشیم زیرا لذتی که در کمک به همنوع وجود دارد وصف نشدنی است.

وی گفت: چه خوب است هر جوان حداقل یک بار حضور در اردوهای جهادی را تجربه کند زیرا که اردوهای جهادی نقش بسزایی در آبادانی کشور ایفا می کند و جوانان روستاها و شهرها را تشویق می کند تا مناطق محروم را آباد کنند.

این جهادگر بسیجی در خصوص اثرات این اردوهای جهادی خاطر نشان کرد: نقش و تاثیر اردوهای جهادی در روحیه افراد و مناطق غیرقابل انکار است؛ و اثرات و برکات فراوانی را به همراه دارد.

* اردوهای جهادی یک نوع خودسازی در مقابل نفس است

فاطمه نوروزی یکی از فعالین اردوهای جهادی شهرستان گنبد کاووس که در روستای مهدی آباد از توابع این شهرستان در حال  آموزش به نوجوانان و جوانان است، اظهار کرد: دانشجوی رشته گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی هستم که بنا به فرمایش رهبر فرزانه خود آمده ام تا به صورت جهادی انجام وظیفه کنم.

وی اردوی جهادی را دوری از تنش ها و دغدغه های شهر نشینی و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: ما 14 الی 15 نفر دانشجو هستیم که با مسئولیتی که بر عهده گرفته ایم به مدت ده روز بدون هیچگونه چشم داشتی در خدمت بچه ها و مردم روستا هستیم.

این جهادگر با بیان اینکه اردوهای جهادی در درجه اول نوعی خود سازی است و در مرحله بعد هدف آن محرومیت زدایی است ابراز داشت: انگیزه من برای شرکت در این اردوها رها شدن از زندگی دنیوی و پر زرق وبرق دنیا و دور شدن از مادی گرایی است.

نوروزی ادامه داد: من و دوستانم بدون هیچ انگیزه مادی و بر اساس انگیزه معنوی سعی برآن داریم تا فعالیت های خود را به نحو احسنت انجام و در اختیار مردم این روستا قرار دهیم تا خدا از ما راضی باشد.

وی اردوهای جهادی را خودسازی در مقابل نفس دانست و افزود: ما با عشق الهی و علاقه ای وافر در این روزهای بسیار گرم تابستان در میان مردم روستا هستیم که برای چند روز طعم سختی ها را بچشیم و در کنار آن لحظات بسیار شیرینی را با مردم این دیار سپری کنیم که ساده زیستی مردم روستا بسیار تحسین برانگیز است.

* مسئولین باید جوابگوی مردم باشند و به مشکلات آنان رسیدگی کنند
 
این جهادگر بسیجی تاکید کرد: انتظار ما از مسئولین این است تا بیشتر به روستا ها توجه کنند و کمی و کاستی های مردم را مورد بررسی قرار دهند. روستای مهدی آباد با جاده خاکی و بدون آسفالت مشکلات زیادی را برای رفت و آمد مردم به خصوص در روزهای سرد و بارانی ایجاد می کند.

نوروزی افزود: رویکرد مسئولین باید نسبت به نحوه پذیرش و انجام مسئولیت‌ها تغییر کند و اگر کسی پستی را قبول می کند باید آن را به بهترین نحو انجام دهد چون در مقابل مردم مسئول است و باید جوابگو باشد و به مشکلات رسیدگی کند.

وی در کلام آخر خود گفت: از رهبر خود تشکر می کنم که از جوانان امثال ما حمایت می کنند و با دادن لقب آتش به اختیار استقلال بزرگی را در وجود ما زنده کردند و بسیار خرسندیم که پشتمان به وجود مطهر مقام معظم رهبری گرم گرم است.

* چادر را که هدیه معلمم است بسیار دوست دارم

فاطمه لکزایی دخترک کوچک 8 ساله که با شور و اشتیاق خاصی در کلاس سفالگری نشسته بود با لحن کودکانه اش گفت: آمده ام اینجا تا نمد دوزی و نقاشی رو سفال را یاد بگیرم و خوشحالم با همه دوستانم در این کلاس در کنار هم هستیم.

این دخترک معصوم همانطور که در حال رنگ زدن لیوان سفالی اش بود به چادر سفید گل گلی اش اشاره کرد و افزود: چادرم را اینجا به من و دوستانم هدیه دادند که به خاطر این لطف معلمم خیلی دوستش دارم و آرزو می کنم روزی مانند او معلم خوبی برای بچه ها بشوم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات