خبرهای داغ:
همتی در جلسه روشنگری که در کانون بسیج با حضور بسیجیان سمنان با اشاره براینکه فضای مجازی را باید به درستی بشناسیم،گفت: سواد رسانه ای خود را باید افزایش بدهیم.
کد خبر: ۸۹۰۴۷۶۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مطهره همتی در جلسه روشنگری که در کانون بسیج با حضور بسیجیان برگزار شد،در خصوص سواد رسانه ای و فضای مجازی بیان کرد: سواد رسانه ای شامل استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،شعور استفاده درست از فضای مجازی و شناخت از این فضا می شود.

کارشناس جنگ نرم ادامه داد: داشتن شناخت کافی و لازم از یک موضوع را سواد می گویند؛ بنابراین سواد رسانه ای یعنی اطلاعات کافی در مورد فضای مجازی و آسیب ها و فواید آن داشته باشیم و راهکارهای لازم برای مقابله با مضرات آن را بدانیم.

وی در خصوص سیرتکاملی فضای مجازی افزود: سرعت انتقال پیام،گستردگی شبکه و ارتباطات را میتوان سیر تکاملی فضای مجازی دانست؛ رسانه ها با پیشرفت نیازهای انسان ها پیشرفت کردند و انسان نیز به تبع پیشرفت تکنولوژی و رسانه ها در حال پیشروی است.

همتی خاطرنشان کرد: سیر رشد تکنولوژی در عین اینکه این فرصت را به ما داده است تا همزمان با چندین هزار نفر در ارتباط باشیم،زیان هایی را هم متوجه ما انسان ها ساخته است که باید خود را در این فضا برای دور شدن از مضرات فضای مجازی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: برای آنکه به چگونگی مدیریت خود و فرزندان خود در فضای مجازی پی ببریم باید مطالعه ی خود را در خصوص جنگ نرم و آسیب های فضای مجازی ارتقا بدهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها