نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان:
پیکر پاک و مطهر 15 شهید گمنام دفاع مقدس با استقبال شماری از مسئولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد
کد خبر: ۸۹۰۴۷۹۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگاربسیج از سیستان و بلوچستان گفت: پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نظیر زبیدات، مجنون، بدر، کربلای چهار، والفجر یک و خیبر شناسایی شده است.
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان اظهار داشت: این شهدای گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام محمد تقی(ع) در 10 نقطه استان شامل پنج شهرستان زابل، زاهدان، هیرمند، خاش و دلگان از 30 مرداد تا یکم شهریور ماه خاکسپاری می شوند. 
وی افزود: از مجموع این شهدا چهار شهید در زاهدان در تیپ رزمی نزاجا، شهرک سپاه، شهرک جهاد و حسینیه عاشقان ثارالله، سه شهید در بخش نصرت آباد زاهدان، 2 شهید در شهرک نزاجا و مرکز آموزش 08 خاش، 2 شهید در شهر بنجار زابل، سه شهید در جلگه چاه هاشم دلگان و یک شهید نیز در بخش قرقری شهرستان هیرمند تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
وی گفت: پیکر این شهدا بعداز آیین استقبال به حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برای برگزاری مراسم شب وداع انتقال می یابد.
وی اظهار داشت: همچنین صبح دوشنبه 30 مرداد نیز مراسم وداع با شهدا ویژه بانوان در حسینیه عاشقان ثارالله با حضور خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم برگزار و بعد ازظهر همان روز پیکر شهدا به شهرستان های مورد نظر برای تشییع و خاکسپاری منتقل می شود.
وی افزود: با تشییع 15 شهید گمنام جدید در سیستان و بلوچستان، این استان مفتخر به میزبانی 107 شهید گمنام در 46 نقطه می شود.
وی شهدا را مایه افتخار کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به عشق و علاقه زیاد مردم شهید پرور و ولایی سیستان و بلوچستان به شهدای گمنام، تمامی شهرهای بزرگ استان مفتخر به میزبانی از این لاله ها هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
سیستان و بلوچستان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب استان با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
ارسال نظرات