رئیس دادگستری طرقبه شاندیز:

غرب حق مالکیت برای زن قائل نیست

رئیس دادگستری طرقبه شاندیز بیان داشت: غرب حق مالکیت را برای زن قائل نیست اما اسلام تفاوت دارد و هیچ گاه مانع حضور فعال و مؤثر زنان نبوده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۰۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، اسماعیل رحمانی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان اظهار داشت: طبق سفارشات قران کریم تشکیل کارگروه زنان شهرستان بسیار مطلوب است اما باید توجه داشت که بر اساس صراحت قانونی استفاده از کلمات و عناوین بیگانه ممنوع است لذا در انتخاب عنوان پارلمان برای این مجموعه باید بازنگری شود.

رحمانی ضمن تأکید برعدم الگوبرداری از عناوین غربی اظهار کرد: بایستی مراقب نفوذ و انحرافات گروه‌های تندرو غیرمنطقی امروز با نام فمینیسم که دم از برابری جنسیتی می زنند، بود.

وی افزود: اسلام عدالت جنسیتی را ترویج می‌دهد و برای حقوق زنان ارزشی خاص قائل است لذا توصیه داریم در ابتدای تشکیل کارگروهی نباید انحرافی صورت بگیرد.

رئیس اداره دادگستری با بیان اینکه باید نماینده مختلف امور بانوان در این کارگروه حضور داشته باشند و افراد کارگروه انتصابی نباشند تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم که استفاده ابزاری از زن در کشور به صفر رسیده است.

وی اسلام را دین دموکراسی دانست و افزود: غرب حق مالکیت را برای زن قائل نیست اما اسلام تفاوت دارد و هیچ گاه مانع حضور فعال و مؤثر زنان نبوده است.

رحمانی گفت: در این کارگروه باید افراد منتخب از گروه های زنان شهرستان طرقبه شاندیز باشند و قطعا باید از ظرفیت این شورا در شورای فرهنگ عمومی استفاده شود تا موازی کاری در این موضوع انجام نشود.

وی افزود: مجموعه‌های فرهنگی با کار کارشناسی در رابطه به موضوعات مختلف می توانند آن را در شورای فرهنگی مطرح کنند و پس از تصویب در فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها