معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از ثبت هزار مورد عقرب گزیدگی در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد، فقط ۲ مورد منجر به فوت شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۱۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر غلامعلی جاودان ضمن اشاره به آمار بالای عقرب گزیدگی در هرمزگان، خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد تعداد بالای عقرب گزیدگی بخصوص در فصول گرم سال در استان هستیم.

 

وی با بیان اینکه تمام پزشکان و پرسنل بهداشتی درمانی، آمادگی مواجهه با بیمار دچار عقرب گزیدگی را دارند، افزود: تمام مراکز درمانی استان، علی رغم کمبودها و مشکلات دارای سرم ضد عقرب هستند .

 

به گفته دکتر جاودان؛ یکی از معضلات در درمان عقرب گزیدگی، عدم توجه کافی بیماران و خانواده، به فاصله زمانی گزش تا مراجعه به مرکز درمانی و زمان شروع درمان است.

 

 وی تصریح کرد: بارها از طرق مختلف، آموزش های لازم در این خصوص داده شده است ولی متاسفانه باز هم شاهد مراجعه دیرهنگام بیماران هستیم .

 

رییس مرکز بهداشت استان هرمزگان یادآور شد: سال گذشته بیش از سه هزار عقرب گزیدگی در استان رخ داد که از این تعداد فقط سه مورد فوتی داشته ایم که از نظر آماری حدود 0.09 درصد می باشد که بسیار پایین است  .

 

جاودان اضافه کرد: در سال 96 و در پنج ماه گذشته نیز 1000 مورد عقرب گزیدگی تا کنون ثبت شده که دو مورد فوتی به دنبال داشته است .

 

وی ضمن ابراز تاسف از فوت برخی از هموطنان به دلیل عقرب گزیدگی اعلام کرد: هیچکدام از موارد مرگ و میر به دلیل نبود سرم ضد عقرب و کمبود امکانات و تجهیزات و یا نبود پزشک نبوده است .

 

وی در پایان از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با گزش توسط عقرب،  بلافاصله و در کمترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.


ارسال نظرات