اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) تهران صبح امروز با حضور 150 جهادگر در قالب 7 گروه جهادی در تربت حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۴۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
سرپرست گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: سال گذشته قرارگاه سازندگی در محل دانشگاه افسری امام حسین(ع) تاسیس شد که دانشجویان در پایان دوره دانشجویی سالانه ۱۲ دوره اردوی جهادی را در مناطق محروم کشور برگزار می کنند.
 
جلال ترنگ افزود: امسال برای دومین سال متولی حدود ۱۵۰ نفر از جهادگران دانشگاه در منطقه تربت حیدریه مستقر شدند که در عرصه های عمران و آبادانی، فرهنگی، بهداشتی و بصیرتی به مدت ۱۰ شبانه روز فعالیت می کنند.
 
وی اولین عرصه عمران را ترمیم خوابگاه دبیرستان علم و صنعت واقع در شهرک ولی عصر(عج) عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور دانش آموزان متعدد، خوابگاه این دبیرستان به لحاظ بهداشتی و رنگ امیزی در وضعیت نامناسبی قرار دارد که تا پایان دوره، رنگ آمیزی خواهد شد، ضمن آنکه سلف سرویس آن در دست بازسازی است.
 
سرپرست گروه جهادی، سنگ فرش مسجد عماد در بافت فرسوده شهر تربت حیدریه را دیگر عرصه عمرانی گروه یاد کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه حدود ۳۰ سال این مسجد تعطیل بوده و اکنون جزء آثار باستانی محسوب می شود نیازمند ترمیم و بازسازی است لذا در ابتدا صحن حیاط این مسجد توسط گروه جهادی به صورت مسطح موزائیک می شود.
 
ترنگ از استقرار دو گروه جهادی در روستای کلغری بخش رخ خبر داد و افزود: در این روستا ۳۵ خانوار زندگی می کند اما به لحاظ فرهنگی و آبادانی در فقر به سر می برند و حتی یک روحانی ندارند و اغلب مردم روستا نسبت به مسائل ابتدائی خود نا آگاهند، لذا جهادگران با حضور ۱۰ روزه در این روستا علاوه بر بیان مسائل فرهنگی و احکام در حال احداث چندین سرویس بهداشتی و حمام برای مردم روستا هستند.
 
وی مهم‌ترین اثر فرهنگی اردوهای جهادی را ریل گذاری برای انقلاب عنوان کرد و گفت: رسالت تبیینی گفتمان انقلاب اسلامی مهمترین اولویت گروههای جهادی است تا مردم را نسبت به اهداف و آرمانهای انقلاب بیش از گذشته آشنا کرده و امید و نشاط را به جامعه برگردانند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها