سرهنگ محمدحسن سلامی استان سمنان را یکی از استان‌های پر افتخار در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این استان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۵۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد با حضور سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضای حاضر برگزار شد.

سرهنگ سلامی استان سمنان را یکی از استان‌های پر افتخار در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: این استان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: امنیت و اقتدار امروز ما مدیون حماسه‌سازان دیروز است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم راه، منش و فرهنگ جوانان دیروز جامعه را به شیوه‌های تاثیرگذار به جوانان امروز جامعه انتقال دهیم.

سلامی گفت: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در بین جوانان و عموم جامعه تاثیرگذار باشد سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان‌ها می‌باشد که این ظرفیت عظیم می‌تواند در ترویج و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

در این جلسه «راضیه لواف» مسئول تشکل‌های مردم‌نهاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با ارائه آماری از فعالیت تشکل‌ها در استان و شهرستان‌های استان خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی این تشکل‌ها در حوزه‌ دفاع مقدس شد.

در ادامه هریک از اعضا به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان مقرر شد شناسايی تشکل‌های مردم‌‌نهاد و استفاده از توانمندی آن‌ها در راستای مأموريت‌های مربوط به دفاع مقدس، انجام طرح‌های پژوهشی با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط تشکل‌ها با حمایت و نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، تشکیل کارگروه جهادی تشکل‌های مردم‌نهاد جهت جمع‌آوری آثار و تجربیات و خاطرات رزمندگان، جمع‌آوری خاطرات از همسران ایثارگران سازمان‌های مردم‌نهاد، ارسال فعالیت‌های 22گانه تشکل‌ها توسط دفتر تشکل‌های مردم‌نهاد در استان و اجرای برنامه‌های مناسبت‌های دفاع مقدس، برگزاری همایش بزرگ تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص ترویج ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس، حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس در جمع اعضای تشکل‌ها در مناسبت‌های دفاع مقدس، تشکیل سه تشکل مردم‌نهاد در حوزه زنان، پیشکسوتان و روحانیون توسط سازمان‌های مرتبط برنامه‌ریزی و اجرا شود.

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها