خبرهای داغ:
مسئول عتبات و عالیات استان قزوین:
مراسم گرامی داشت سالروز آزادگان شهرستان تاکستان در حسینیه آیت الله موسوی شالی سپاه با حضور فرماندهان و مسئولین شهری تاکستان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۰۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین در مراسم گرامی داشت سالروز آزادگان شهرستان تاکستان در حسینیه آیت الله موسوی شالی سپاه با حضور فرماندهان و مسئولین شهری تاکستان برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام صادقی نماینده ولی فقیه سپاه ضمن خیر مقدم آزادگاه و مدعوین از رشادت ها و صبر و تحمل آزاده ها و و خانواده آنان تقدیر و تشکر نمود .
در ادامه حجت الاسلام علیزاده  مسئول عتبات و عالیات استان قزوین اظهار کرد: ما انقلابمان را مدیون امام رضا(ع) هستیم ، راه کربلا به واسطه خون شهدا باز شده است که باید قدر آن را بدانیم مانند شهید حججی که انقلابی در جهان ایجاد کرد ، خون شهدا باب کربلا را در دلهای ما باز نمود.
علیزاده حضور مردم در کربلا  را اینچنین توصیف کرد و گفت:امام حسین (ع) دارد برای ظهور امام زمان(ع) لشگر آماده می کند  این پیاده روی اربعین رزمایش عظیم آماده سازی و بصیرت است.
در این مراسم دو نفر از آزاده ها خاطرات خود را باز گو کردند و شرایط اسارت را اینچنین به تصویر کشیدند: فلسطینی ها از شهید چمران پرسیدند که چه وقت پیروز می شویم؟ چمران گفت زمانی که یک دقیقه زودتر از اسرائلی ها بیدار شویم ،وقتی که آتش بس اعلام کردند دل من گرفت که چند سال اسیر بودیم و به زیارت نرفتیم من نیت کردم و 40 روز روزه گرفتم قبل از پایان این مدت خدا خواست و ما به زیارت امام حسین(ع) مشرف شدیم .
در خاطره ای دیگر از رزمنده کم سن و سالی که فرمانده بعثی او را به تمسخر گرفته بود بیان کرد:
فرمانده بعثی با تمسخر به رزمنده کم سن و سال ما گفت تو باید الان در خانه بودی و پستانک بازی می کردی ، رزمنده نوجوان گفت چون دیدم جنگ زیاد دارد آمدم داخل سننگر های شما نارنجک انداختم ، وقتی این را گفت چند نفر ایشان را با هر چه در دست داشتند زدند و قتی این رزمنده گفت یا ابالفضل ناگهان همه خشکشان زد و سایل شکنجه را انداختند و با او کاری نداشتند.
 گفتنی است در خاتمه از آزادگان تجلیل به عمل آمد.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها