خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی یک مبحث مهم است که وزرا باید آن را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در جلسات خود رویکردشان را در این خصوص به صورت شفاف بیان کنند و نماینگان مجلس نیز باید به عنوان وکلای مردم همواره پیگیر آن باشند.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۷۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت آغاز رای‌گیری برای انتخاب وزرای دولت دوازدهم و اصلی‌ترین وظیفه‌ی وزیران اظهار کرد: موضوع اقتصاد کشور و رسیدگی به تولید داخلی و اشتغال از اصلی‌ترین مباحثی است که باید مدنظر وزرا بوده و نمایندگان نیز باید آن را از وزیران مطالبه نمایند.
وی تشریح کرد: مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت بسیار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آن را به‌عنوان شعار سال مطرح نمودند ولی امروز که حدود 6 ماه از سال گذشته به دلیل مسائلی چون انتخابات و پس از آن مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری هنوز حرکتی در این راستا از سوی مسئولین صورت نگرفته است.
این کارشناس اضافه کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی یک مبحث مهم است که وزرا باید آن را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در جلسات خود رویکردشان را در این خصوص به صورت شفاف بیان کنند و نماینگان مجلس نیز باید به عنوان وکلای مردم همواره پیگیر آن باشند.
قبادی در ادامه تاکید کرد: رسیدگی به موضوع تولید و اشتغال و به ویژه تولیدات داخلی و مشکلات معیشتی از اصلی‌ترین وظایف وزرا و از اصلی‌ترین مطالبات نیروهای انقلابی است.
وی وزیران پیشنهادی دولت را نقدی بزرگ برای دولت دوازدهم دانسته و تبیین کرد: میانگین سنی وزیران انتخابی بسیار بالا بوده و دولت بار دیگر پیرترین کابینه را برای خود انتخاب کرده که انتظار می‌رود تجدیدنظر کند و افرادی جوانتر و با انگیزه‌تر را برای وزارتخانه‌های مختلف انتخاب کند.
این کارشناس به نقش بسیار تاثیرگزار مجلس در انتخاب وزرا اشاره کرد و گفت: دولت به خاطر تبلیغات و حمایت‌های برخی وزیران از دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری دوباره آن‌ها را به مجلس معرفی کرده است که این یک اشتباه محض است و لازم است مجلس هوشیارانه عمل نماید.
قبادی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در دادن رای اعتماد به وزیران به وظیفه خود عمل کنند و هر چه مورد تاکید رییس جمهور بود مورد تایید آنها نباشد بلکه با توجه به صبلحیت ها کسانی را انتخاب کنند که در تراز انقلاب بوده و روحیه انقلابی گری داشته باشند.
وی یادآور شد: خیلی از نمایندگان مجلس خود در تراز انقلاب نیستند، آنهایی که سلفی کمی گیرند و با آبروی ملی بازی می کنند چگونه می توانند رای اعتماد به وزرا به به شکل احسن انجام دهند؟
قبادی در پایان خاطر نشان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به وزیری رای دهند که خون شهدا را شریف بشمارد، تفکراتش در راستای تفکرات بنیانگزار انقلاب باشد و دلسوز نظام و انقلاب باشد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها