خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین

«جهل» عالم را به نابودی می‌کشاند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسمی که به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی حوزه علمیه برگزار شد، گفت: «جهل» عالم را به نابودی می‌کشاند.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۸۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی حوزه علمیه در شبستان امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، با تشریح اهمیت نشر علوم دینی اظهار کرد: امام رضا (ع) در باب نشر علوم دینی می‌فرمایند، خدا رحمت كند كسي را كه امر ما را زنده كند.
وی ادامه داد: علی بن موسی الرضا (ع) در ادامه این حدیث می‌فرمایند، آن هایی می‌توانند امر ما را زنده و احیا کنند که علوم ما را فرا بگیرند و سپس به مردم بیاموزند. اگر مردم بدانند کلام ما چقدر زیباست، از کلام ما پیروی می‌کنند زیرا دل‌های مردم آماده شنیدن کلام ما است.
امام جمعه قزوین در ادامه «جهل» را بسیار خطرناک معرفی کرد که انسان‌ها را به انحراف می‌کشاند، خاطرنشان کرد: علم و آگاهی در قرآن و کلام امیرالمؤمنین (ع) جایگاه والایی دارد اما «جهل» یکی از آفت‌های خطرناک و گرفتاری بزرگی برای انسان معرفی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند، چه بسا مردم عالمي كه جهلش باعث قتل و نابودي آنان شد و این نابودی به خاطر این است که برخی به خاطر جهلشان، علم را نه برای جلب رضای الهی، بلکه برای موقعیت‌های دنیایی فرا گرفته‌اند و هیچگاه نفعی از آن نمی‌برند.
وی یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند، بدترین انسان‌ها در پیشگاه خدا کسانی هستند که از علمشان نتوانستند استفاده کنند و خیلی‌ها از گفته او استفاده کردند اما خودشان دچار گرفتاری شدند.

عابدینی یادآور شد: امام علی (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند، شایسته است انسان عاقل، خویشتن را از مستی ثروت، از مستی علم و دانش، از مستی تمجید و تملّق، از مستی جوانی مصون نگاه دارد زیرا هر یک از این مستی‌ها عقل را زائل می‌کند و آدمی را خفیف و بی‌شخصیّت می‌نماید.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار