بازدید فرماندهان بسیج کارگری ،اصناف و بسیج مهندسین از واحدهای تولیدی راکد؛

کارخانه های شهرستان زرند کرمان در وضعیت بحرانی قرار دارند

حسین باقری گفت : اکثریت کارخانه جات موجود ،اغلب کارخانه هایی بودند که در وضعیت بحرانی شدیدی قرار داشتند عدم دسترسی به نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش از بزرگترین ومهمترین مشکل این واحدهای تولیدی است.
کد خبر: ۸۹۰۵۰۰۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده بسیج کارگری ، اصناف و بسیج مهندسین صنعت کرمان در راستای رفع موانع تولید و مشکلات کارخانجات  و عارضه یابی انها در سطح استان در عرصه تولید و اشتغال از کارخانه های واقع در شرکت شهرک های شهرستان  زرند بازدید کردند. 

در خصوص محوریت این بازدید می توان به شرکت تعاونی جوش ، پارس پانل ، تولید اکسیژن ، تابلو برق ،کشتارگاه مرغ ، تولید قطعات پیش ساخته ، کارخانه تولید مواد کنسروی اشاره کرد .

فرمانده بسیج کارگری در خصوص این بازدید درون استانی از کارخانجات گفت : اکثریت کارخانه جات ،اغلب  کارخانه هایی بودند که در وضعیت بحرانی شدیدی قرار داشتند به طور مثال کارخانه جوش این شهرک باتنها با 20 درصد ظرفیت به امر تولید می پردازد که عدم دسترسی به نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش از بزرگترین ومهمترین مشکل این واحد تولیدی است .

حسین باقری اظهار کرد  : کارخانه  ساخت قطعات پیش ساخته در ابتدای امر با 30 نفر کارگر به تولید می پرداخته است اما اکنون تنها 9 نفر را در کارخانه به اشتغال گمارده است اما این کارخانه قطعات مهمی را که مواد اولیه کارخانه جات  واگن سازی و فولاد است  را تامین می کند .کارخانه پارس پانل نیز با 10 نفر کارگر اشتغال داشته و تنها با 30 درصد ظرفیت کار می کندنبود بازار مناسب و کاهش تقاضای خرید و کمبود سرمایه درگردش از مشکلات این کارخانه محسوب می گردند .

وی ادامه داد : کارخانه کشتارگاه مرغ زرند تنها واحد تولیدی در این شهرستان  است  و 52  کارگر را در این حرفه به کا رگمارده است لذا  عدم دسترسی به آب چاه مستقل از بزرگترین مشکل وی  در این زمینه است  که به علت کمبود آب و منابع زیر زمینی اجازه حفر چاه به وی داده نمی شود .

فرمانده بسیج کارگری استان خاطر نشان کرد : طی این بازید مقرر شدتا جلسه ایی با محوریت بسیج کارگری در کارگروه رفع موانع تولید برگزار و مسئولین استانی و شهرستان برای  رفع این مشکلات اقدام  و اهتمام ویژه نمایند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار