«بسیج» از رکود در بازار طلا و جواهر تهران گزارش می دهد؛
مشاهدات عینی از پاساژهای مختلف طلا در تهران نشان می دهد که متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی در تعطیلی به سر برده و فاقد هرگونه فعالیت کسبی هستند.
کد خبر: ۸۹۰۵۰۴۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، رکود اقتصادی به دورانی گفته می‌شود که علائمی همچون کاهش نرخ بیکاری و کاهش اعتماد مردم و افزایش واردات در اقتصاد پدیدار شده باشد و نشانه هایی ازاقتصاد در شرایط عادی دیده نشود.

مشاهدات عینی از پاساژهای مختلف طلا در تهران همچون 15 خرداد- تکیه دولت – پامنار- چهارراه  گلوبندک-طلا و جواهر خادم – کوچه مروی – پاساژ اعلا نشان می دهد که متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی در تعطیلی به سر برده و فاقد هرگونه فعالیت کسبی هستند. تعداد بسیاری از سازندگان، مخراج کاران و فروشندگان و ریخته گران که گلایه های فراوانی از وضعیت موجود داشتند از رکود اقتصادی در صنف طلا و جواهر انتقاد کرده  و اتخاذ مالیات سنگین که رکود اقتصادی را تشدید کرده است  را علت این معضلات بیان کردند.

در این مشاهده بسیاری از فعالان اقتصادی در حوزه طلا و جواهر انتظاراتی از سیاستگذاران اقتصادی ابراز داشتند . برخی از ایشان اعلام کردند که اتخاذ مالیات نمی‌تواند تعادلی سالم را در اقتصاد کشورمان ایجاد نماید؛ چنانچه سرایت ناکارامدی در این بخش به کل بخش های کشور سریعتر و موثر تر خواهد بود.

بسیاری از فعالان اقتصادی انتظار دارند که اقتصاد کشورمان به شرایط تعادلی جدید برسد از اینرو دولت باید سیاست‌های مقابله با بحران اقتصادی را در نظر بگیرد تا از این طریق شرایط نامطلوب اقتصادی کشورمان را به دوران پس از رکود که همان بهبود است روانه کند.

سیاستگذاران اقتصادی برای برون رفت از بحران اقتصادی باید تدابیری اتخاذ کنند که از سرایت بحران  به دیگر بخش های جلوگیری شود. اتخاذ مالیات از بنگاه های اقتصادی باید با توجه به شرایط اقتصادی موجود شکل بگیرد و آنچه مهم است این است که مالیات تنها راه حل برای برگرداندن اقتصاد به تعادل جدید نیست.

ارسال نظرات