مدیر شرکت توزیع برق شهرستان بروجرد گفت :2 نیروگاه دیگر در شهرک صنعتی با ظرفیت ۷ مگاواتی در دست احداث هستند که یکی از آن‌ها طی سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۰۵۰۵۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان محمدعلی خسروی اظهار داشت: از این تعداد یک نیروگاه با ظرفیت تولید ۴/۵ مگاوات سال گذشته در مدار تولید قرار گرفت و در حال افزایش ظرفیت تولید تا ۱۲ مگاوات است.

وی افزود: ۲ نیروگاه دیگر در شهرک صنعتی با ظرفیت ۷ مگاواتی در دست احداث هستند که یکی از آن‌ها طی سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان بروجرد عنوان کرد: در صورت قرار گرفتن این نیروگاه‌ها در مدار تولید مشکل تأمین برق نواحی صنعتی رفع می‌شود.


خسروی از ارائه شرایط تضمین خرید برق از مشترکانی که تمایل به نصب نیروگاه خورشیدی در بام منازل خود دارند، خبر داد و گفت: بر این اساس مشترکان خانگی دارای انشعاب برق در صورت تمایل می‌توانند معادل برق خریداری کرده از این شرکت، نیروگاه خورشیدی در پشت‌بام خود با هزینه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان نصب کنند.


وی تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر تأمین برق مصرفی خود، این شرکت نیز تا ۲۰ سال میزان برق تولیدی مازاد بر نیاز آن‌ها را برای خرید ضمانت می‌کند.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان بروجرد تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده این طرح در بروجرد قابل اجراست. نمونه آن در شهرستان خرم‌آباد افتتاح شده و مشترکان می‌توانند علاوه بر تأمین برق مصرفی موردنیاز خود از این ناحیه درآمدزایی داشته باشند.

خسروی درباره تجهیز مراکز حساسی همچون پمپ‌های بنزین به برق‌های اضطراری بیان کرد: هیچ‌یک از ادارات به‌جز اداره برق و پمپ‌های بنزین در بروجرد به سیستم برق اضطراری مجهز نیستند.


وی خاطر نشان کرد: این امر می‌تواند در صورت وقوع بلایای طبیعی همچون ریزش‌های جوی سنگین خطرساز شود.

به گفته وی، همه بیمارستان‌های بروجرد به سیستم برق اضطراری تجهیز شده‌اند و علاوه بر آن برای ۲۰ واحد نانوایی با کمک فرمانداری موتوربرق ۵ کیلوواتی تهیه شده است.

مدیر شرکت توزیع برق بروجرد عنوان کرد: تا این لحظه مشکلی برای تأمین برق مصرفی بروجرد وجود نداشته است. پیک مصرف همزمان برق در این شهرستان حدود ۱۰۰ مگاوات و غیر همزمان حدود ۱۴۰ مگاوات بوده که در حال حاضر در سراشیبی مصرف قرار گرفته است.



انتهای خبر/Z
ارسال نظرات