خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان:

لازمه موفقیت ما در تهدید رسانه‌ای تولید اطلاعات است/ روابط عمومی‌ها در تولید اطلاعات نقش‌آفرین هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امروز در صحنه نظامی برای جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی وجود ندارد و آنچه می‌تواند برای ما تهدید باشد تهدید رسانه‌ای است، گفت: آنچه می‌تواند ما را موفق کند تولید اطلاعات است و روابط عمومی‌ها در این امر در دستگاه‌ها می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۲۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

لازمه موفقیت ما در تهدید رسانه‌ای تولید اطلاعات است/ روابط عمومی‌ها در تولید اطلاعات نقش‌آفرین هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان ضمن گرامیداشت نام و یاد بزرگمردان ایران که حیات و ممات آنها برای ما درس زندگی است، اظهار داشت: در آستانه یکم شهریور ماه زادروز حکیم هزاره‌ها ابوعلی سینا که به نام روز همدان نامگذاری شده هستیم و این روز گرامی می‌داریم.

وی ابراز داشت: روابط عمومی‌ها به عنوان سخنگوی دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به روز صنعت دفاعی ایران و تقدیر از همه کسانی که ر این عرصه تلاش می‌کنند و امنیت پایدار را رقم می‌زنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت بزرگی که پشت سرش بود به نام ملت توانست دفاع جانانه داشته باشد که با انتخابات خود مسیر را نشان دادند.

وی ادامه داد: پشتوانه مستحکم نیروهای مسلح با حضور توانمند و قدرتمند خود که حوزه دفاعی ما را مستحکم کردند و همچنین دیپلماسی دولت در عرصه بین‌المللی و هدایت رهبری این توفیقات را رقم زده است.

الهی‌تبار با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم‌خاردار را نیر وارد می‌کردیم، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تولیدکننده موشک‌های بالستیک و پیشرفته‌ترین سلاح‌های راهبردی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم دولت دیپلماسی و اهل گفتمان بود، عنوان کرد: کمتر به بیان عملکرد دفاعی این دولت پرداخته شده است و عملکرد دولت در این زمینه مظلوم واقع شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: یک چهارم برابر 10 سال پیش طی سه سال گذشته تولید سلاح راهبردی داشتیم و سال گذشته سلاح سبک 15 برابر افزایش یافت و در صنایع دفاعی ایران در حوزه جنگ‌افزار 45 برابر رشد داشته ایم و اثرات آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: امروز در صحنه نظامی برای جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی وجود ندارد و آنچه می‌تواند برای ما تهدید باشد تهدید رسانه‌ای است.

الهی‌تبار با اشاره به افزایش رسانه‌های تبلیغی دنیا از لحاظ کمی و کیفی ابراز داشت: بیشترین دلیل آن نیز جمهوری اسلامی و در راستای توسعه و نشر دیدگاه‌ها است.

وی تأکید کرد: آنچه می‌تواند ما را موفق کند تولید اطلاعات است و روابط عمومی‌ها در این امر در دستگاه‌ها می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه تحلیل و نظر زمانی اثرگذار است که مستند به اطلاعات و قابل قیاس باشد در غیر این صورت عملکرد و نتیجه عکس دارد، ابراز داشت: در بحث انتخابات دولت هم باید مدافع برنامه  عملکرد خود بود و هم برنامه‌هایش را ارائه کند که با آمار و اطلاعات دقیق توانست این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مهارت تولید اطلاعات را باید در مجموعه دستگاه‌ها بالا ببریم و دانش آن را افزایش دهیم، تأکید کرد: اگر روابط عمومی‌ها به کار خود مسلط باشند می‌توانند مدیران را نیز در این حوزه وارد کنند.

الهی‌تبار یادآور شد: یکی از آسیب‌هایی که شاهد آن هستیم این است که ما بیشتر دانش رسانه‌ای داریم نه مهارت رسانه‌ای و مورد دیگر اینکه ما باید به جای رسانه‌داری، رسانه‌مداری کنیم و اجازه دهیم اهل فن در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات دولت بحث قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین منشور حقوق شهروندی است، گفت: حراست به منزله چشم و گوش دستگاه‌ها است در حالی که روابط عمومی‌ها زبان گویای دستگاه اجرایی و گوش شنوایی برای شنیدن پیشنهادات و موارد مبتلابه و انعکاس آن به مدیرن و مسئولان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: یکی از بحث‌های ما در سرمایه‌های اجتماعی کاهش بی‌اعتمادی در جامعه است و برای این کار باید عملکرد خود را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه برخی روابط عمومی‌ها، روابط عمومی رئیس سازمان می‌شوند که این یک آسیب است، عنوان کرد: این در حالی است که آنها باید روابط عمومی دستگاه و سازمان باشند.

الهی‌تبار یادآور شد: امروز دولت یازدهم کار خود را تمام می‌کند و با رأی ااعتماد نمایندگان مجلس دولت دوازدهم کار خود ر آغاز می‌کند، همه ما مکلف هستیم دولت را در عمل به تعهدات خود همراهی و کمک کنیم.

وی ابراز داشت: روابط عمومی‌ها سخنگوی دستگاه های اجرایی هستند بنابراین باید عالمانه، مومنانه و خالصانه عملکر دولت را ارائه دهیم چراکه دستگاه های اجرایی سیاست‌های نظام و دولت را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات