۱۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب چهار کاروان زیارتی به عتبات عالیات اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۵۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای جامعه هدف اجرا می‌شود، گفت: خدمات فرهنگی کمیته امداد با رویکرد قرآنی و تربیتی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

هدایت صفری افزود: رویکرد کمیته امداد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و خدمات فرهنگی موجب تقویت بنیه اعتقادی و روحیه خودباوری در گروه‌های مختلف مددجویی می‌شود.

وی بابیان اینکه خدمات فرهنگی کمیته امداد بر اساس اسناد بالادستی شکل‌گرفته و به جامعه هدف ارائه می‌شود، اظهار داشت: خدمات فرهنگی کمیته امداد باهدف تقویت باورهای دینی و رشد و ارتقاء بعد ایمانی خانواده‌های تحت حمایت در جامعه هدف این نهاد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه اثربخشی خدمات کمیته امداد در حوزه‌های مختلف به مددجویان تحت حمایت این نهاد با بسترسازی انجام‌شده در حوزه تقویت بعد معنوی جامعه هدف افزایش می‌یابد ، گفت : اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به سفرهای زیارتی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که موجب نشاط معنوی در این خانواده‌ها می‌شود.

وی یکی دیگر از اهداف اجرای اردوهای زیارتی و شوق زیارت را استفاده از ظرفیت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد و  افزود : با اعزام گروه‌های مختلف مددجویی در قالب اردوهای زیارتی و شوق زیارت زمینه مشارکت خیران در این کار خیر  نیز فراهم‌شده است.

صفری در ادامه گفت:  ۱۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب چهار کاروان زیارتی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده است ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تا پایان امسال به زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی مشرف شوند.

مدیرکل کمیته امداد همچنین به اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به سفرهای زیارتی مشهد مقدس ، قم و جمکران در قالب شوق زیارت نیز اشاره کرد و افزود : از ابتدای امسال نیزهزار و۵۰ نفر با استفاده از خدمات اردویی کمیته امداد به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.

وی از اجرای طرح شوق زیارت باهدف اعزام گروه‌های مختلف مددجویی به مشهد مقدس و سایر شهرهای زیارتی در طول سال خبر داد و گفت : اولویت کمیته امداد اعزام مددجویانی است که تاکنون به این سفرهای زیارتی مشرف نشده‌اند و در تلاش هستیم با شناسایی این گروه از جامعه هدف  زمینه اعزام آن‌ها را با مشارکت خیران به مشهد مقدس فراهم کنیم .

صفری در پایان با دعوت از خیران برای مشارکت در طرح شوق زیارت به‌منظور اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به سفرهای زیارتی ، افزود : خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir و یا دفاتر این نهاد در سطح استان و یا شماره‌گیری # ۰۲۴*۸۸۷۷* در این طرح معنوی مشارکت کنند.

ارسال نظرات