شهرستان طارم برحسب قضا و قدر یا سیاست دولت و برنامه ریزی های انجام شده در دور از چشم شهرنشینان برج ساز قرار گرفته است که با موقعیت ممتاز طبیعی و بعنوان قطب کشاورزی استان زنجان این منطقه بکر مانده و طبیعت زیبای خود را حفظ کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۶۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه بررسی مشکلات مناطق توریستی و گردشگری شهرستان طارم گفت: احداث پروژه راه ارتباطی زنچان - طارم - شفت یکی از برنامه های اصلی دولت برای ایجاد ارتباط استان زنجان و شهرستان طارم به گیلان و اردبیل است که این اتفاق باید بیفتد و مردم کمک کنند تا فضای بکر منطقه از بین نرود.

درویش امیری اظهار داشت: شهرستان طارم برحسب قضا و قدر یا سیاست دولت و برنامه ریزی های انجام شده در دور از چشم شهرنشینان برج ساز قرار گرفته است که با موقعیت ممتاز طبیعی و بعنوان قطب کشاورزی استان زنجان این منطقه بکر مانده و طبیعت زیبای خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به مشکلات راههای ارتباطی، توسعه گاز و آنتن دهی در بعضی نقاط گردشگری و توریستی شهرستان طارم گفت: توسعه این امکانات لازم است ولی نه به قیمت از بین رفتن طبیعت بکر این شهرستان، همانگونه که شهرها از ساختن برج های آنچنانی منفجر می شوند بنابراین باید توجه داشته باشیم که این طبیعت بکر تا ده سال در اختیار نسل آینده قرار می گیرد باید جاده ها و زیرساخت ها با حفظ محیط زیست انجام شود.

درویش امیری اظهار داشت: احداث پروژه راه ارتباطی زنجان - طارم - شفت یکی از برنامه های اصلی دولت برای ایجاد ارتباط استان زنجان و شهرستان طارم به گیلان و اردبیل است که این اتفاق باید بیفتد و مردم کمک کنند تا فضای بکر منطقه از بین نرود.

استاندار زنجان با توچه به گرفتن عوارضی از گردشگران در منطقه توریستی شیت ولیدر افزود: در این مورد باید تصمیمات منطقی صورت گیرد تا مشکلی پیش نیاید به یاری خداوند در آینده نزدیک نسل های بعدی این مناطق را همانند ماسوله خواهند دید.

رحمتی معاون عمرانی استاندار زنچان با اشاره به صدور مجوز برای بهسازی جاده ها گفت: در بحث صدور مجوزها کاملا موافق دوستان هستیم بنابراین رشد روستاها همزمان بصورت کالبدی و زیباسازی انجام شود که در این زمینه به ایمن سازی و استاندارد سازی باید توجه ویژه شود.

وی همچنین از ایجاد بازارچه های تولید و عرضه محصولات خانگی و فرآوری شده در روستاهای جامع هدف گیلانکشه و شیت در آینده نزدیک خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در دو ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

علی باقری فرماندار شهرستان طارم گفت این شهرستان با تولید سالانه 450 هزار تن محصولات باغی و زراعی بعنوان قطب کشاورزی استان زنجان نام گرفته و با تولید سالانه 45 هزارتن محصول زیتون مقام اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی توسعه و گسترش راههای ارتباطی شهرستان طارم و بررسی مشکلات گازرسانی به روستاهای شیت و ولیدر را از اؤلویت های اصلی شهرستان دانست.

رحمتی رئیس میراث فرهنگی استان زنجان به سفر ناصرخسرو قبادیانی به شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: این سفرنامه نشان از اهمیت این شهرستان دارد که در زمینه گردشگری در این شهرستان بیشترین پیشرفت فیزیکی 66 درصد است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره گیلاس بمدت 2 سال در این شهرستان انجام شده است که در طول 5 ماه گذشته شاهد گردشگرانی از کشورهای آلمان، ترکیه، کویت و ... بوده ایم.

ارسال نظرات