شهردار نوشهر گفت: کیفیت توسعه شهری نوشهر در دستور کار قرار دارد و نگاه ویژ‌ه‌ای به حاشیه شهر و خارج از مرکز و حریم شهر داریم.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۷۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پس از استعفای ناگهانی «بنی‌شیخ‌الاسلامی» شهردار سابق نوشهر و موافقت اعضای شورای شهر با این استعفا، مهدی‌هرج‌پور معاون شهردار به عنوان سرپرست شهرداری نوشهر منصوب شد تا اعضای دوره چهام شورای شهر نوشهر گزینه مناسبی را برای جانشینی شهردار مستعفی انتخاب کنند که در این بین «مهدی توکلی» یکی از اعضای هفت نفره شورای شهر نوشهر مورد توجه قرار گرفت و در نهایت بر کرسی شهرداری نوشهر تکیه زد.

پس از چند ماه نیز انتخابات پنجمین دوره شورای شهر نیز آغاز شد و شور و هیجان انتخاباتی شهر نوشهر را فرا گرفت تا اینکه پس از برگزاری انتخابات، کابینه پارلمان شهری نوشهر به طور کامل تغییر کرد و نفرات جدیدی به عنوان اعضای شورای شهر نوشهر دوره پنجم از سوی مردم گزینش شدند و درست از همین جا بحث داغ انتخاب شهردار نوشهر به موضوع مهم شهری برای شهروندان تبدیل شد و در این میان اسامی بسیاری در فضاهای مجازی و حقیقی بر سر زبان‌ها افتاد و هر یک به گونه‌ای سعی دارند تا نظر منتخبان مردم را برای تکیه زدن بر کرسی مدیریت شهری نوشهر جلب کنند و البته برخی بداخلاقی‌ها و تخریب‌ رقبا نیز چاشنی کار شد.

اما در این میان شهردار فعلی نوشهر با تلاش‌ها و اقدامات خود تحرک و پویایی خاصی به شهر توریستی نوشهر بخشید که رضایت مردمی را نیز در پی داشته است و به همین جهت گفت و‌گویی با او انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

مهدی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شهرداری نوشهر برای حرکت نیاز به آنالیز درونی دارد، اظهار کرد: باید میزان بدهی، دارایی، سرمایه، نقدینگی و منابع انسانی شهرداری نوشهر مورد آنالیز قرار بگیرد تا بتواند با یک انرژی و توان جدید و کارآمد حرکت کند.

وی افزود: شهرداری نوشهر دارای نقدینگی، بدهی و طلبکاری است و این موضوع تعادل منطقی و مناسبی است و جزو شهرداری‌های خوب شمال کشور است و نیروهای توانمندی دارد ولی در بحث درآمدهای پایدار برخی خلاءهایی وجود دارد که باید برطرف شود.

شهرداری نوشهر با تأکید بر اینکه نگاه ما کیفیت توسعه شهری است، تصریح کرد: فضاها در حوزه شهری به ویژه در بخش تجاری و بازار اشباع شده است و دیگر بیش از این ظرفیت ندارد و بنابراین نگاه ویژ‌ه‌ای به حاشیه شهر و خارج از مرکز و حریم شهر داریم که در این حوزه تلاش‌ وافری نیاز است تا گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

وی اضافه کرد: حریم شهر برای ما بسیار مهم است و اگر مصوب شود جزو اولویت‌ها و ضروریات شهر نوشهر است و معتقدیم حاشیه شهر نیز باید ساماندهی شود که هم در توسعه شهری و هم توسعه کیفیت و نیز از نظر درآمدی و خدماتی کمک کننده است و باید با نگاه ویژه باید پیش برد.

توکلی گفت: شهرداری نوشهر در حال حاضر علاوه بر آنکه یک‌سری بدهی به برخی پیمانکاران دارد و از سوی دیگر طلب‌ها و نقدینگی‌هایی مانند املاک، اموال هم دارد که این پشتوانه شهرداری است و سبب می‌شود شهرداری نوشهر در فرایند کاری خودش چندان دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: شرایط نقدینگی ضعیف است و انتظار است فضایی ایجاد شود تا منابع اعتباری به صورت ویژه‌تر به شهرداری‌ها برسد که البته اتفاقات خوبی هم افتاد و وضعیت اعتباری بهتر شد اما پاسخ‌گوی نیاز شهر و شهروندان نوشهری نیست.

شهردار نوشهر با بیان اینکه برای درآمد پایدار، ظرفیت‌هایی شناسایی شد و نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و دقیق‌تری دارد، افزود: نیازمند مشارکت مردم هستیم تا بتوانیم تحولات در بخش‌های مهم ایجاد کنیم و اگر مشارکت مردم نباشد کار به خوبی پیش نمی‌رود و خلاء ایجاد می‌شود که البته این خلاء در بازار روز نوشهر وجود دارد و باید همکاری و همراهی بازاریان را داشته باشیم و این همکاری به معنای هزینه‌های مالی نیست بلکه رعایت حق و حقوق خود و شهروندان است تا بتوان خدمات لازم را ارائه کرد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال برای نصب چادر در بازار روز با برخی مشکلات رو به‌رو هستیم و از طرفی وجود سد معبرها موضوعی است که سالیان سال وجود دارد و حل این موارد نیازمند همکاری و تعامل است تا منافع آن به شهروندان و بازاریان برسد که شهرداری نوشهر هزینه‌هایی را در چند سال گذشته برای برون رفت بازار روز از این مشکلات انجام داده است.

این مسؤول درباره تمهیدات شهرداری برای پیشگیری از خطرات وقوع سیل احتمالی در اواخر تابستان و اوایل پاییز، اظهار کرد: ماشین‌آلات در رودخانه‌های نوشهر در حال لایروبی هستند و در مناقصه‌ای که مدتی قبل برگزار شد به پیمانکار اعلام کردیم که سریعاً فعالیت خود را برای لایروبی‌ها آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: در تیر ماه و اوایل مرداد ماه امسال برای جلوگیری از خطرات وقوع سیل احتمالی لایروبی داشتیم و الان نیز لایروبی با قوت در حال انجام است.

توکلی اظهار کرد: نوشهر از سالیان سال دچار سیل‌زدگی می‌شود و بنابراین کار ساسی باید در بالادست رودخانه‌ها انجام شود تا خطرات سیل از همان‌جا مهار شود و آسیبی به شهر وارد نکند.

شهردار نوشهر گفت: همه همدل و همراه پای کار باشند تا توسعه و پیشرفت نوشهر سرعت بیشتری به خود بگیرد و فرماندار نوشهر نیز برای ایجاد تعامل بیشتر ادارات فضای بسیار خوبی را ایجاد کرده است و امیدواریم همه بتوانیم برای آبادانی و توسعه شهرمان گام‌های بهتری برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها