کد خبر: ۸۹۰۵۱۸۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای توسعه خدمات سلامت دهان و دندان در استان کهگیلویه وبویراحمد و همسو با طرح تحول نظام سلامت پیش از ظهر امروز در روستای موردراز شهرستان بویراحمد رونمایی شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین از اجرایی شدن ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار مناطق محروم ابراز خوشحالی کرد و گفت: ارائه خدمات مطلوب به تمامی نقاط از جمله مناطق محروم و کمتر برخوردار استان همیشه جزو دغدغه‌هایم بوده است.

دکتر اورنگ ایلامی عنوان کرد: در راستای طرح تحول سلامت دو کلینیک سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمات رایگان به ۱۵۰ هزار کودک زیر ۱۴ سال و ۱۵ هزار زن باردار در مناطق محروم و کمتر برخوردار در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی جامعه هدف ارائه خدمات کلینیک‌های سیار را افراد زیر ۱۴ سال و زنان باردار عنوان کرد و افزود: این کلینیک‌ها به سایر گروه‌ها خدمات به تعرفه دولتی ارائه می‌کند که به طور حتم رضایت مردم به عنوان، ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد.

دکتر ایلامی ابراز کرد: اختصاص ۲ واحد کلینیک سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان گامی دیگر در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این موبایل کلینیک‌ها تمام تجهیزات دندانپزشکی برای ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی به همراه یک راننده، یک دندانپزشک و یک دستیار فراهم است ادامه داد: تمامی خدمات این کلینیک‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

دکتر ایلامی با تاکید بر اینکه پذیرش بیمار براساس اولویت‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود، تصریح کرد: هزینه هر واحد موبایل کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم ۳ میلیارد ریال است.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود را ارائه خدمات مطلوب به مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم و کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: در راستای توزیع عادلانه امکانات و برخورداری تمام مردم از خدمات شایسته و مطلوب در حوزه بهداشت و درمان به طور مستمر هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف سفر می‌کنند.

در ادامه این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین وعده‌های دولت تدبیر و امید در دولت یازدهم تحول اجتماعی در حوزه سلامت، آرامش و ثبات در جامعه و اجرای برجام بوده که اجرای طرح تحول سلامت موجبات رضایتی مردم را فراهم آورده است.

مجید محنائی با تقدیر از تمامی کسانی که در راه اندازی کلینیک‌های سیار نقش آفرینی داشتند، افزود: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بدون هیاهوی رسانه‌ای و تلاش‌های شبانه روزیی ماموریت‌های وزارت بهداشت را به بهترین شکل ممکن اجرایی می‌کند.

کسب رتبه سوم کشوری ثبت و ارائه خدمات دندانپزشکی در استان

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این آئین اظهار داشت: بحث دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان تا قبل از طرح تحول سلامت مغفول مانده بوده که در دولت یازدهم این مهم به طور ویژه در دستور کار دولت و مجموعه وزارت بهداشت قرار گرفت.

ابراهیم نعیمی عنوان کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۲۵ درصد از خدمات دندانپزشکی به مردم ارائه می‌شد که با اجرای این طرح این میزان به ۷۵ درصد رسید و امیدواریم روزی شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های پیش بینی شده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مناطق سخت‌گذر، دور افتاده و عشایری استان به طور کامل از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند نبودند، ابراز کرد: با راه اندازی کلینیک‌های سیار دندانپزشکی شاهد ارائه خدمات به مدت ۲۰۰ روز در طول سال به مناطق محروم هستیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: تاسیس مراکز تجمیعی در شهر‌های یاسوج، گچساران و دهدشت، فعال سازی و تجهیز واحد دندانپزشکی ۱۲ مرکز روستایی، فعال سازی شیفت عصر ۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی، تهیه و تامین ۳۵۰ آنگل، توربین و ایرموتور، تهیه و تامین ۴۰ دستگاه لایت کیور، تهیه و تامین ۴۵ دستگاه کاویترون (دستگاه جرم گیری) و نوسازی تمام واحد‌های دندانپزشکی استان از جمله کار‌های انجام شده در حوزه دهان و دندان از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون در این استان است.

نعیمی تصریح کرد: تجهیز تمام واحد‌های دندانپزشکی به رایانه برای ثبت خدمات سطح ۲، انجام ۲۵۰ هزار وارنیش فلوراید برای کودکان زیر ۱۲ سال، انجام ۹۵ هزار فیشور سیلانت، انجام ۷۲ هزار ترمیم دندان و انجام ۷۵ درصد خدمات برای گروه‌های هدف ازدیگر خدمات صورت گرفته در حوزه سلامت دهان ودندان در استان است.

وی در پایان از کسب رتبه سوم کشوری ثبت و ارائه خدمات دندانپزشکی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات به طرح تحول سلامت دهان و دندان در این استان اختصاص داده شده است.
آیین رونمایی از ۲ کلینیک سیار دندانپزشکی پیش از ظهر امروز با حضور معاون استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار بویراحمد و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان در روستای موردراز شهرستان بویراحمد برگزار شد.
ارسال نظرات