آیین رونمایی از کتاب مقاومت خندقیان از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و انتشارات سوره مهر در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۸۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یکشنبه در این آیین گفت: عرصه ادبیات پایداری گنجینه‌ای عظیم در استان است که نیازمنددکشف و شکوفایی است.

اسلامی تصریح کرد: حوزه هنری طی دو سال اخیر دو کتاب ملی فتاح و مقاومت خندقیان را تولید کرده است.

وی افزود: ۱۲ کتاب دیگر توسط حوزه هنری در حال گردآوری و مراحل مختلف تدوین و کارشناسی است.

اسلامی بیان داشت: جریان ادبیات پایداری در استان نوپا است و نیاز به حمایت دارد و حضور جوانان در این عرصه یک ظرفیت است و این حوزه نیز نیاز به حمایت دارد.

در ادامه این آیین محمد قاسمی پور مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت:نویسنده کتاب از سرمایه‌های بی منت و ادای این عرصه است و تلاشی عاشقانه انجام می‌دهد و امید است انتشار عمومی این کتاب ظرفیتی برای بهره بهتر از هنرمند این اثر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت این کتاب گفت: آیندگان از این کتاب استفاده خواهند کرد و مرجع خواهد بود و این رویداد تاثیر گذار بر تمام استان است.

قاسمی پور اظهار کرد: در دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری، تلاش جدی بر حمایت و پشتیبانی از حوزه خاطرات دفاع مقدس و انقلاب داریم.

وی افزود: هرکسی ایده، طرح، سوژه و موضوع چه در حوزه انقلاب و یا دفاع مقدس دارد مورد حمایت ما قرار می‌گیرد.

مدیردفتر ادبیات پایداری امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: فرهنگ پایداری امروز دارای عرصه گسترده در کشور است و شاهد تحولات مختلفی در این حوزه هستیم.

وی افزود: پشتیبانی مالی، پژوهشی و ... بی دریغ از فعالین این حوزه انجام می‌شود و استعداد و توان در هر نقطه‌ای باید ظهور پیدا کند و ما اگر دانش، تجربه و بضاعت داریم بی دریغ در اختیار افراد فعال در این حوزه می‌گذاریم.

در ادامه فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده کتاب گفت: این کتاب اوج رشادت فرزندان استان در دفاع مقدس است.

وی افزود: این کتاب به اعتقاد من خاطرات مردان مرد استان است، گرچه اگر همه مردم استان در پد خندق بودند مردانه مردانه می‌جنگیدند.

بزرگمهر نڗاد با اشاره به شهادت شهید حججی بیان داشت: شهید حججی نشان داد اگر رزمندگان گذشته جان می‌دادند، ما سر می‌دهیم و باید قدر جوانان را بدانیم و باید به فکر پیچ و خم‌های فرهنگی باشیم.

وی افزود: اگر عقیده، ایمان و فرهنگ ازما گرفته شود باعث سقوط جامعه می‌شود.

بزرگمهر نژاد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد و عنوان داشت: باید به حوزه فرهنگ و آسیب آن توجه شود و باید پیرو راه شهدا باشیم و در راه شهدا گام برداریم و مانند آن‌ها عمل کنیم.
ارسال نظرات