رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز گفت: مسجد مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی در جامعه است اما مسئولان این امر را باور ندارند.
کد خبر: ۸۹۰۵۲۰۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی در همایش بزرگ فعالان مساجد استان البرز که عصر امروز در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد به دستور نماینده ولی‌فقیه در استان در راستای بحث سازماندهی و ساماندهی مساجد استان تشکیل شده است، اظهار داشت: این مرکز دارای 7 عضو حقیقی و 6 عضو حقوقی است.

مسجد مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی در جامعه است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز با بیان اینکه در 2 سال اخیر شورای سیاست‌گذاری امور مساجد 37 جلسه داشته است، ادامه داد: طبق مصوبه شورا، امام جمعه هر شهر مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آن شهر است و مدیر و مسئول هر مسجد، امام مسجد است.

وی با اشاره به اینکه در این ساختار اجرای همه کارهای مورد نیاز در مساجد دیده شده است، بیان کرد: یکی از ابتکارات نماینده ولی فقیه در استان البرز ایجاد واحدی برای امور بانوان بود که مغفول مانده بود همچنین توسط نماینده ولی‌فقیه 7 راهبرد اساسی به مرکز امور رسیدگی به مساجد استان ارائه شد.

سعیدی با بیان اینکه مساجد، هیئت‌ها و بسیج اجازه دهند که جهت‌گیری و سیاست‌گذاری را مرکز انجام دهد، اضافه کرد: یکی از راهبردهای اساسی بحث هماهنگ‌سازی نهادها بوده است که خیلی وقتها اتفاقات متعددی در مساجد رخ می‌داد که طبق سلیقه اداره بود.

وی با اشاره به مسئله شبکه‌سازی، اظهار داشت: شبکه مساجد استان البرز ناقص است و حلقه مفقودی دارد که تلاش کردیم شبکه‌سازی اتفاق افتد و به همین سبب رئیس بسیج مسجد عضو هیئت امنا شد.

سعیدی با بیان اینکه شبکه‌سازی در حال اتفاق است، افزود: باید مسئله الگوسازی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه شود.

وی با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی در جامعه است اما مسئولان این امر را باور ندارند، اضافه کرد: در البرز باید به مقوله جوان‌سازی مساجد فکر شود؛ در البرز متولیان خودخوانده زیاد است که از مشکلات البرز است.

سعیدی با اشاره به اینکه توانمندسازی ائمه مساجد و ارکان مسجد در دستور کار ما قرار دارد، بیان کرد: ما قراردادی را با موسسه حضرت آیت‌الله مصباح ایجاد کردیم تا ائمه مساجد و فعالان مساجد بتوانند به عنوان دانشجویان وارد این مرکز شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون به منظور توانمندسازی ائمه مساجد و ارکان مسجد البرز نزدیک به 6 جلسه برگزار شده است، افزود: شورای حل اختلاف صلح و سازش برای مساجد راه‌اندازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها