خبرهای داغ:
نماينده اي كه بايد پس از دوران نمايندگي به وزير التماس كند تا كار داشته باشد معلوم است كه در دوران نمايندگي نیز وكيل الدوله خواهد بود و قطعا چنین نماینده ای در طول دوران نمایندگی خود تمام تلاش خود را می کند تا دل وزرا و دولت را بدست آورد تا پس از دوران نمایندگی پستی دولتی را به دست آورد!
کد خبر: ۸۹۰۵۲۱۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از 598 ، هدایت الله خادمی ، نماینده مردم ایذه و باغملک در مخالفت با بیژن زنگنه ، وزیر پیشنهادی نفت با انتقاد از استخدام نمایندگان سابق مجلس در وزارت نفت بیان داشت: جناب آقای وزیر لطفاً از این به بعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید تا آنها به وظیفه نظارتی ذاتی خود پرداخته و به فکر مردم محروم باشند.

اما بیژن زنگنه با تایید استخدام نمایندگان ادوار مجلس در وزارت نفت در اطهار نطری عجیب و جالب توجه بیان داشت: خب هر دوره‌ای که تمام می‌شود یکی از دغدغه‌های هیأت رئیسه مجلس این است که با وزرا جلسه می‌گذارد تا این نمایندگانی که کاری ندارند را به کار گیرند. خب نماینده‌ای که کار ندارد چه شود آیا باید در جامعه رها شود؟ اگر نماینده‌ای نگران شغل آینده خود باشد حتی در حد یک حقوق دولتی هزار مفسده دیگر ایجاد می‌شود. لذا من هم افتخار می‌کنم که تعدادی از این نمایندگان ادوار را به کار گرفتم و این کار مخفیانه نیست.


 

اظهارات عجیب زنگنه که با "احسنت احسنت" گفتن نمایندگان همراه شد، نکات و سوالات مهمی را در ذهن پدید می آورد:

اولا ٌ؛ ای كاش تلاشي كه مجلس و وزرا براي كار پيدا كردن نمايندگان سابق مجلس مي كنند براي میلیون ها جوان بيكار نيز انجام دهند! آن کسی که کار ندارد و نباید در جامعه رها شود نماینده مجلس شورای اسلامی با حقوق چند میلیون تومانی در دوران نمایندگی نیست! جوانی است که پول شام و ناهار ندارد و باید خرج خانواده را بدهد!

دوماٌ؛ نماينده اي كه بايد پس از دوران نمايندگي به وزير التماس كند تا كار داشته باشد معلوم است كه در دوران نمايندگي نیز وكيل الدوله خواهد بود! قطعا چنین نماینده ای در طول دوران نمایندگی خود تمام تلاش خود را می کند تا دل وزرا و دولت را بدست آورد تا پس از دوران نمایندگی پستی دولتی را به دست آورد!

سوماٌ؛ به راستي چنين نماينده اي مي تواند در طول دوران نمايندگي خود از وزرا و دولت انتقاد كرده و پس از دوران نمايندگي از آنان طلب كار كند؟!

چهارماٌ؛ آيا نمايندگان مجلس از سواد و تحصيلات برخوردار نيستند كه پس از نمايندگي مجلس بايد بيكار باشند؟! اگر نمايندگان مجلس پس از پايان دوره نمایندگی ، بيكار خواهند بود پس واي به حال جوانان ما!

پنجماٌ؛ چرا نمايندگان به كار خود پيش از نمايندگي مجلس بر نخواهند گشت؟! شاید سطح توقعات آنان بالا رفته و شايد درآمدهاي شغل پيش از نمايندگي كفاف زندگي "پسا نمايندگي" آنان را نخواهد داد!

اوضاع مجلس شورای اسلامی تاسف بار شده است! تاسف برای نمایندگانی که به دنبال سلفی گرفتن با موگرینی هستند اما نمی توانند یک متن فارسی ساده را از روی کاغذ بخوانند ؛ نمایندگانی که فرزندان بیست و چند ساله خود را با استفاده از رانت به مدیرعاملی شرکت های وابسته به سازمان های دولتی می رسانند و با چنین رانتی از مخالفت با وزیر دست می کشند؛ نمایندگانی که به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی ثبت نام می کنند و در موافقت با وزیر صحبت می کنند و یا نمایندگانی که به مثابه کودکان در کلاس درس با شعر خوانی یک فرد دسته جمعی "به به" می گویند و موجبات مسخره بازی را فراهم می آورند!


این روز ها بیش از هر زمانی جای خالی شهید مدرس در مجلس احساس می شود...!

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها