ساخت لنج چوبی 600 تنی که با هزینه‌ای بالغ بر 2.5 میلیارد تومان که در یک دوره یک سال‌ونیمه در روستای گوران جزیره قشم انجام شده بود پایان گرفت و صبح امروز روانه خلیج فارس شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۲۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش  خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ ساخت لنج چوبی 600 تنی که با هزینه‌ای بالغ بر 2.5 میلیارد تومان که در یک دوره یک سال‌ونیمه در روستای گوران جزیره قشم انجام شده بود پایان گرفت و صبح امروز روانه خلیج فارس شد.
 
 

به آب‌اندازی کامل این لنج عظیم‌الجثه سه روز به‌طول می‌انجامد. عمر مفید این لنج از سوی کارشناسان محلی 100 سال تخمین زده شده است و چوب اصلی به‌کار برده شده در این لنج ساج است و در بدنه آن از کنار و کرت محلی استفاده شده است.

 
 

اجرای مراسم آئینی و خواندن آوازهای محلی به‌هنگام به آب انداختن این لنج، توان و هماهنگی دست‌اندرکاران را دوچندان می‌کند و خستگی را از تن آنان خارج می‌سازد.

 
 

 لنج‌سازی سال‌هاست به‌عنوان عظیم‌ترین، جامع‌ترین، پردرآمدترین و اقتصادی‌ترین صنعت دستی مردمان جنوب به‌خصوص مردم جریزه قشم و بندرکنگ دنبال می‌شود که نیاز است توجه مسؤولان به این صنعت مهم داخلی افزایش یابد تا مردمان محلی با انگیزه بیشتری در جهت تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

ارسال نظرات